הסנגוריה הצבאית הגישה אתמול (רביעי) עתירה דחופה לבג"ץ נגד מתניהו אנגלמן, בדרישה להפסיק את הליכי הביקורת בנוגע לנושאי ליבה הקשורים לאירועי שבעה באוקטובר ולפרוץ מלחמת חרבות ברזל. לטענת הסנגוריה, המבקר חורג מסמכותו ופוגע פגיעה קשה ובלתי הפיכה בזכויותיהם של משרתי צה"ל.
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיב לעתירה ואמר כי "מצופה ממי שהצהיר על קבלת אחריות לאחד המחדלים החמורים בתולדות המדינה שלא לנסות לחמוק מביקורת", והדגיש כי העתירה מתעלמת מפסק הדין בנושא, ומההסכמות שהגיעו אליהן מבקר המדינה, הרמטכ"ל וראש השב"כ.
סגן אלוף במילואים מוריס הירש, מומחה לדיני לחימה אמר בריאיון בתוכנית "האולפן הפתוח" כי לדניות דעתו, בעתירה הזו לבג"ץ "הם ממש עברו את הגבול וערבבו נושאים שלא שלהם".
"בדרך כלל מדובר בארגון חיוני ביותר, שעושה באמת עבודת קודש כדי להגן על חיילי צה"ל", אמר הירש, "כל חייל שנעצר או נחקר – הולכים, מתייעצים עם הסניגוריה, מקבלים שירות לעילא ולעילא, מקצועי ברמה הכי גבוהה. אממה, בעתירה הזאת הם ממש עברו את הגבול וערבבו נושאים שלא שלהם. יש פה מבקר שצריך לעשות את תפקידו, צריך לחקור את מחדלי השבעה באוקטובר, צריך להבין מה היה כדי שנוכל ללמוד כדי למנוע את הטבח הבא".
