השר לשעבר מטעם ש״ס, הרב שלמה בניזרי, התראיין הבוקר (חמישי) לתוכנית של עודד מנשה והתייחס למשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס.
בניזרי הדגיש: "אנחנו מפלגה שהדגלים שלה הם דתית, עדתית, להחזיר עטרה ליושנה גם במובן התורני", והוסיף, "עולם התורה אצלנו הוא אחד הדברים החשובים והמרכזיים ביותר. לכן, כשנכנסנו לקואליציה, העמדנו תנאי ראשון – חוק גיוס שיהיה מוסכם על החרדים".

הרב בניזרי הביע ביקורת חריפה כלפי מפלגות הימין, אותם הוא מייחס כאחראים ללחץ הגיוס על הציבור החרדי: "מי שמביא את כל ההצעות לפגיעה בעולם התורה החרדי, זה חברי כנסת מהליכוד, מהבית היהודי (כלשונו), רבני הציונות הדתית. וכולם תוקפים שצריך לגייס את כולם, ואם לא, צריך לעשות עליהם חרם, נידוי ושמטה, גזירת נחש".
בנוגע לגיוס חרדים, בניזרי הצביע על כישלונם לטענתו של פיילוטים קודמים כמו הנח"ל החרדי ושחר כחול, שהובילו למשבר אמון בין הרבנים למערכת הצבאית: "היום אין אמון לרבנים במערכות הצבאיות, אחרי הכישלון של נחל חרדי, שחר כחול, ועוד כמה מפגעות".

בנוסף, הרב השמיע ביקורת כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא צריך עכשיו לבוא ולקחת, לשים את כל הדברים האחרים בצד, ולהבין שהאיום של החרדים הפעם הוא רציני. נראה לי שהוא נרדם בשמירה, או שהוא נרדם בבית המשפט, או שהוא לא יודע מה הוא עושה".
