פרסום ראשון: אלוף פיקוד מרכז, אבי בלוט, סירב לבקשת מתיישב המורחק מנהלית מיהודה ושומרון להגיע עם ארוסתו הטרייה לבית הוריו ביישוב יצהר שבשומרון, בטענה כי הדבר מעלה חשש לביטחון האזור. מדובר במתיישב בן 19, שהוצא נגדו צו הרחקה מנהלי למשך שישה חודשים והוא התארס לאחרונה.
בבקשה ששלח עו"ד עדי קידר מחוננו, בשם המתיישב, נכתב כי "בשעה טובה, בשבוע שעבר בא הנידון בקשרי אירוסין עם בחירת ליבו. בני הזוג מעוניינים להגיע לביקור משותף אצל הורי הנידון לרגל האירוסין".

בהמשך הבקשה פורט התאריך בו רוצים הזוג לבקר, השעות המדויקות של הביקור וכן צירי הנסיעה בהם יסע הבחור, אלא שאלוף פיקוד מרכז סירב לבקשה – וטען: "לאחר שלקח בחשבון את מכלול השיקולים החליט לדחות את בקשתך בשל חשש לביטחון האזור".
החתן המאורס הגיב לסירוב "קשה הידיעה שאלוף פיקוד מרכז והשב"כ מונעים מממני ומארוסתי לפגוש את ההורים שלי והמשפחה שלי. אני לא חושב שמפגש של זוג צעיר שעומד להתחתן עם ההורים והמשפחה הקרובה זה משהו שמסכן את ביטחון האזור. אני קורא להפסיק מייד את הצווים המנהליים, ומצהיר כי למרות הרדיפה המתמשכת הם לא ישברו אותי. אני מאמין בדרך הזו ואמשיך ללכת בה בכל הכח".

עו"ד עדי קידר הוסיף: "החלטתו של אלוף פיקוד המרכז, בגיבוי מלא של שירות הביטחון הכללי, למנוע מפגש בסיסי ואנושי בין מתיישב וארוסתו לבין הוריו, היא לא פחות מאכזריות לשמה ומהווה חציית גבול נוספת בהתעמרות המתמשכת של גורמים אלו בצעירים חלוצים. קיווינו, אולי בתמימות, כי לאחר הביקורת הציבורית יתעשת האלוף ויחזור בו מהחלטתו. טעינו, וחבל שכך".
לדבריו, "התנהלות זו אינה מקרה בודד, אלא מצטרפת לדפוס פעולה פסול של המחלקה היהודית בשב"כ ואלוף הפיקוד. אנו רואים כאן שוב כיצד שירות הביטחון הכללי, במקום להתמקד באויבי ישראל האמיתיים, משקיע כוח אדם ומשאבים רציניים, שיכלו להיות מנותבים לדברים חשובים לאין שיעור, ברדיפתם של צעירים אידיאליסטים. צווים מנהליים, המונעים יכולת הגנה בסיסית, הפכו לכלי נלוז בידי המערכת להתעמר באותם חלוצים הפועלים לחיזוק ההתיישבות וביטחון האזור, לעיתים במסירות נפש הגדולה יותר מזו של גורמי השב"כ עצמם".

צו מנהלי של אלוף פיקוד המרכז הוא כלי המאפשר למפקד הצבאי להורות על הגבלות שונות כלפי אדם – כגון מעצר, הרחקה, הגבלת תנועה או איסור יצירת קשר עם אחרים – מבלי להגיש כתב אישום וללא הליך פלילי רגיל. הצו צריך להיות על פי חוק מבוסס על מידע מודיעיני חסוי שלרוב אינו נחשף לנאשם או לפרקליטו, ונחתם בטענה של "מניעת סכנה לביטחון האזור".

האלוף אבי בלוט מונע מחבריו של דוד ליבי הי"ד לבוא להלוויה
מדובר בצו חריג שניתן לפי סמכות תקנה 111 לתקנות ההגנה לשעת חירום (1945), אך נעשה בו שימוש נרחב במיוחד ביהודה ושומרון. כפי שחשפנו בעבר האלוף בלוט אמר כי הוא מסתמך על השב"כ בעיניים עצומות בהענקת צווים אלו. זאת על אף ההקלטות בהן נשמע ראש המחלקה היהודית בשב"כ מקניט מתיישבים בצורה נבזית ומודה כי הוא עוצר אותם ללא ראיות כלל.

במשמרת של כ"ץ: כך נמשכת רדיפת המתיישבים למרות חשיפת ההקלטות
בהקשר לטענה כי המתיישב מהווה סכנה לביטחון האזור, יצויין כי בצה"ל הגיבו רק לאחרונה לפרסום בחדשות 14 שאין תקיפות אוויריות ביהודה ושומרון בגלל ש"לא זוהו מחבלים במרחב". זאת למרות שבטווח החודשים שלא הופעלה אש מהאוויר אירעו מאות פיגועי אבנים ואף ירי, כשבאחד מהם נרצחה צאלה גז הי"ד.

במשמרת של כ"ץ: כך נמשכת רדיפת המתיישבים למרות חשיפת ההקלטות
תגובת דובר צה"ל: "הפרסום לפיו האלוף אבי בלוט מונע מהזוג להפגש עם ההורים אינו נכון, ואין מניעה לקיים מפגש של הנדון וזוגתו בכל מקום שהנדון אינו מוגבל בכניסה אליו. בהתאם לחוות הדעת הביטחונית הגעתו של הנדון ליישוב יצהר מסכנת את ביטחון האזור".
