accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

למרות החשש מהסלמה במלחמת הסחר: הבורסה בארה"ב ננעלה בעליות

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ח סיון ה'תשפה (04.06.25)

2

1

like

0

dislike

המדדים בוול סטריט עלו היום למרות ירידה חדה בגיוס עובדים במגזר הפרטי ודאגות מהסלמה בסכסוך הסחר עם סין • טראמפ תקף את יו"ר הפד ודרש להוריד ריבית, כשבמקביל נכנסו לתוקף מכסים חדשים • הסכם הסחר עם סין נראה שברירי על רקע מתיחות גוברת


המדדים המובילים בוול סטריט עלו היום (רביעי) למרות פרסום נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב. מדד S&P 500 עלה בכ-0.1%, הנאסד"ק ב-0.2%, והדאו ג'ונס שמר על יציבות, כשהמשקיעים מגיבים לירידה החדה בגיוסי עובדים במגזר הפרטי, שעמדו על 37 אלף בלבד – הנתון הנמוך ביותר זה למעלה משנתיים.

הדו"ח, שפורסם על ידי ADP, חיזק את הלחץ על יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול, כאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף אותו בפוסט ברשתות החברתיות בדרישה להורדת ריבית. במקביל, מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים ירד לרמה של 49.9 נקודות – מתחת לתחזיות ולסף הצמיחה.

maximize-image
יו"ר הפדרל ריזרב בארה"ב, ג'רום פאוול | צילום: רויטרס

בתוך כך, נכנסו לתוקפן המכסים החדשים שהורה טראמפ עליהם – הכפלה של מכסי הפלדה והאלומיניום ל-50%, כשבריטניה נותרה המדינה היחידה שזכתה לפטור. היום מהווה גם מועד אחרון לשותפות הסחר להגיש הצעות להסכם שימנע סבב מכסים הדדי נוסף ביולי.

האופטימיות בנוגע להסכם עם סין נחלשה לאחר שטראמפ כינה את הנשיא שי ג'ינפינג "הקשה ביותר להגיע עמו להסכם". המתיחות גוברת סביב סוגיות טייוואן, יצוא שבבים ומשאבים נדירים, והפסקת האש הכלכלית שנחתמה בז'נבה נראית שברירית מתמיד.

עקבו אחרינו גם ב-Google News