המדדים המובילים בוול סטריט עלו היום (רביעי) למרות פרסום נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב. מדד S&P 500 עלה בכ-0.1%, הנאסד"ק ב-0.2%, והדאו ג'ונס שמר על יציבות, כשהמשקיעים מגיבים לירידה החדה בגיוסי עובדים במגזר הפרטי, שעמדו על 37 אלף בלבד – הנתון הנמוך ביותר זה למעלה משנתיים.
הדו"ח, שפורסם על ידי ADP, חיזק את הלחץ על יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול, כאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף אותו בפוסט ברשתות החברתיות בדרישה להורדת ריבית. במקביל, מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים ירד לרמה של 49.9 נקודות – מתחת לתחזיות ולסף הצמיחה.

בתוך כך, נכנסו לתוקפן המכסים החדשים שהורה טראמפ עליהם – הכפלה של מכסי הפלדה והאלומיניום ל-50%, כשבריטניה נותרה המדינה היחידה שזכתה לפטור. היום מהווה גם מועד אחרון לשותפות הסחר להגיש הצעות להסכם שימנע סבב מכסים הדדי נוסף ביולי.
האופטימיות בנוגע להסכם עם סין נחלשה לאחר שטראמפ כינה את הנשיא שי ג'ינפינג "הקשה ביותר להגיע עמו להסכם". המתיחות גוברת סביב סוגיות טייוואן, יצוא שבבים ומשאבים נדירים, והפסקת האש הכלכלית שנחתמה בז'נבה נראית שברירית מתמיד.
