מטא הודיעה היום (רביעי) כי היא חתמה על הסכם ארוך טווח עם חברת קונסטלציה אנרג'י, במסגרתו תתמוך בהפעלת תחנת הכוח הגרעינית קלינטון שבאילינוי למשך 20 שנה נוספות – עסקה ראשונה מסוגה בין ענקית טכנולוגיה לתחנת כוח גרעינית פעילה.
המהלך נועד להתמודד עם העלייה בביקוש לחשמל בארה"ב, שמזנקת לראשונה זה שני עשורים על רקע התרחבות מרכזי הנתונים ובינה מלאכותית. התחנה, שייצורה נקי מפליטות כמעט לחלוטין, עמדה בפני סגירה לאחר סיום תוכנית סובסידיות מדינתית ב-2027, אך בזכות ההסכם תוכל להאריך את פעילותה עד 2047 – בכפוף לחידוש רישיון רגולטורי.

בעקבות ההודעה, מניית קונסטלציה עלתה בכ-5.7%. ההסכם, שהיקפו הכספי לא פורסם אך צפוי להסתכם במיליארדי דולרים, יאפשר גם הרחבת התחנה ב-30 מגה-וואט, המספקת כיום חשמל לכ-800,000 בתים.
במטא מסרו כי המהלך עשוי להוות מודל לחברות טכנולוגיה נוספות, ואילו מנכ"ל קונסטלציה אמר כי מתקיימות שיחות דומות ברחבי המדינה. העסקה נחשבת חלק ממדיניות האנרגיה החדשה שדוחף נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הכוללת חיזוק הייצור הגרעיני הלאומי.
