כתבנו תמיר מורג דיווח היום (רביעי) בתוכנית "יומן צהריים" כי כל העת ממשיכים להתקיים מגעים במטרה להגיע לעסקת חטופים נוספת: "אתמול, על פי הדיווחים, השר רון דרמר שוחח עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד אל-תני". לדברי מורג, מדובר בשיחה חריגה יחסית, ולא זכור מתי השניים שוחחו בפעם האחרונה.
עוד הוסיף הכתב המדיני כי בישראל מקבלים מסרים מהאמריקנים, לפיהם חמאס עשוי להישבר בקרוב: "הבעיה היא שאנחנו שומעים את המסרים האלה כבר לאורך הרבה מאוד זמן, והם מבוססים על ההערכות שנובעות מהלחץ הכבד שמופעל על חמאס בתוך רצועת עזה – הן מבחינה צבאית, הן בגלל חלוקת הסיוע ההומניטרי באמצעות המנגנון החדש, עוקף חמאס".

"יש גם כל מיני אינדיקציות לשברים או קרעים בתוך הנהגת חמאס, בין חמאס חוץ לחמאס ברצועת עזה ובתוך חמאס חוץ", דיווח מורג, "אבל אין כרגע, עד כמה שאני יודע לפחות, איזושהי תזוזה אמיתית בעמדה של חמאס, שדורשת את סיום המלחמה ואת נסיגת כוחות צה״ל מכל רצועת עזה".
לדברי כתבנו, מדובר למעשה בהקשחת עמדות מצד ארגון הטרור, שהסכים בעסקה הקודמת לנסיגה חלקית של צה״ל: "עכשיו, לפחות נכון לכרגע, מה שהוא דורש זה נסיגה מלאה, גם מפילדלפי וגם מהפרימטר. אז יש תקוות, ויש כל מיני אינדיקציות ללחץ שמופעל על חמאס, אבל אני לא מכיר תזוזה אמיתית של חמאס במשא ומתן, נכון לעכשיו".
