"עזה נצחה ועזה תנצח", כך חגג בחיפה לפני ימים אחדים, יו"ר מפלגת חד"ש איימן עודה את מה שהוא ראה כניצחון פלשתיני. התגובות במערכת הפוליטית לא אחרו לבוא ובקואליציה כבר החלו לפעול להדחתו מהכנסת. ח"כ עמית הלוי התייחס לעודה ואמר: "להוציא מהכנסת, צריך לקרות אתמול".
עם זאת, באופוזיציה לא מיהרו לגנות את דבריו של איימן עודה. למעט ח"כ אביגדור ליברמן שמבקש לאגף מימין, שאר מפלגות האופוזיציה שמרו על שתיקה רועמת. יש לכך סיבה, המפלגות הערביות הן שותפות פוליטיות של מפלגות השמאל והמרכז והסיכוי להקים ממשלה בלעדיהן הוא נמוך ביותר.

רק לאחרונה ממש, הכריז יאיר גולן על איימן עודה כשותף לגיטימי, ואמר: "חשוב באופן בלתי רגיל בקואליציה הבאה". זו לא הפעם הראשונה שמפלגות האופוזיציה בוחרות להתעלם מהפעולות והאמירות האנטי ישראליות של המפלגות הערביות בתקופת המלחמה.

תקפו יהודים וציטטו את יאיר גולן: "מריחים כמו רוצחי תינוקות"
כאשר ניסו להדיח את שותפו של איימן עודה, ח"כ עופר כסיף מהכנסת, היו אלו מפלגות האופוזיציה שפעלו נגד הצבעת ההדחה. כסיף עצמו אמר: "יש פה רצח עם". אבל ח"כ כסיף, שלפי יאיר גולן, אמור להיות שותף פוליטי שלו בממשלה הבאה, הוא אחד הקולות האנטי ציוניים והאנטי ישראלים הבולטים שיוצאים מתוך הכנסת. לפני מספר שבועות, ביום הניצחון הרוסי על הנאצים, טען כסיף כי לחברה הישראלית יש מנטליות נאצית.

שותפה נוספת במפלגה הזו, עאידה תומא סלימאן, האשימה את צה"ל בעריכת ניסויים בנשק נגד הפלשתינים על מנת להרוויח כסף. גם הטקסטים המזוויעים הללו נגד החברה הישראלית שמנפקים עודה, כסיף ותומא סלימאן עוברים בשתיקה ובעצימת עיניים לרווחה מצד יאיר לפיד, גולן ובני גנץ.
האם השתיקה נובעת מהחשש מפגיעה במפלגות הערביות? במחאת קפלן ישנם כאלו המבינים שבלי הקול הערבי, לא תהיה תקומה למחנה השמאל. גם נציג המפלגה הלאומנית הערבית, בל"ד, הסביר לאחרונה בכנס הארץ, למפלגות השמאל הישראליות שרק הוא המפתח לניצחון על הימין הישראלי.

על התובנה הזו זכה סאמי אבו שחאדה למחיאות כפיים סוערות בכנס 'הארץ'. אך נדמה שגם שם שכחו את העובדה שחברת מפלגתו הצדיקה את טבח חמאס ב-7 באוקטובר.
כך זוכה איימן עודה, מי שפרסם בעבר מאמר בשבחו של חסן נסראללה, ושותפיו למפלגה, להלבנה ועצימת עיניים מתמשכת, גם כאשר מפלגתו משמשת כמקור הארסי ביותר נגד לוחמי צה"ל והחברה הישראלית.
