תת-אלוף במילואים אורן סולומון, לשעבר מנהל הלחימה באוגדת עזה, התייחס היום (שלישי) בריאיון בתוכנית "ארבע" לתקרית הקשה בג'באליה בה נפלו שלושה לוחמים מחטיבת גבעתי ואמר כי החמאס הצליח להבריח מצלמות בתוך משאיות הסיוע בעזרתן הוא מתצפת על חיילי צה"ל.
"מהפרטים שככל שאני מכיר, מדובר על זירת מטענים, למעלה מעשרה מטענים. ומהיכרותי את החומרים בחודשים האחרונים, חמאס למעשה בכל התקופה האחרונה אסף אמל"ח, דוגמת נפלי חיל האוויר או חומרי הנפץ שצה"ל משאיר", אמר תא"ל במיל' סולומון.

אסון ההאמר בעזה: הציר הוגדר כבטוח – והתברר כממולכד במטענים
"ביכולת של המפעיל גם לזהות דרך תצפית שהיא בעצם מורכבת מאנשים – לפעמים נשים וילדים, שמתצפתים עבור חמאס כשכוח ישראלי עובר, או באמצעות מצלמות, מצלמות רבות, שחלקן גם הוברחו בחודשים האחרונים באמצעות אותו סיוע הומניטרי", הוסיף.
מנהל הלחימה לשעבר באוגדת עזה הסביר כי השליטה של צה"ל במרחב היא מבצעית, אך האזור לא מטוהר כליל. "זה לא מרחב מטוהר, זה מרחב שבו צה"ל פועל, אבל הוא מצליח להשיג שליטה שמאפשרת לכוחותינו לנוע שם, והתנועה ברכבים לא מוגנים היא חלק מאותה הערכת מצב שניתן לנוע בשיירות לוגיסטיות, גם באמצעות רכב לא מוגן ולא רק"ם".
