accessibility-icon
share-icon
הרס באוקראינה כתוצאה מתקיפה רוסית | קרדיט: שאטרסטוק
הרס באוקראינה כתוצאה מתקיפה רוסית | קרדיט: שאטרסטוק

3 נהרגו ולפחות 20 נפצעו במתקפת טילים רוסית על מזרח אוקראינה

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ז סיון ה'תשפה (03.06.25)

0

like

1

dislike

רוסיה תקפה הלילה את מרכז העיר סומי שבצפון-מזרח אוקראינה באמצעות מערכות שיגור רקטות ארוכות טווח, והרגה לפחות שלושה אזרחים תוך פציעת 20 נוספים – כך לפי שירותי החירום האוקראיניים


רוסיה תקפה הלילה (שלישי) את מרכז העיר סומי שבצפון-מזרח אוקראינה באמצעות מערכות שיגור רקטות ארוכות טווח, והרגה לפחות שלושה אזרחים תוך פציעת 20 נוספים – כך לפי שירותי החירום האוקראיניים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מסר כי אחד הטילים הרוסיים לא התפוצץ, אך פילח את קירו של בניין מגורים בן תשע קומות. לדבריו, מדובר ב"מכת אש פראית ומכוונת על אזרחים ברחובות העיר", והוסיף כי בין היעדים שנפגעו היו מתקן רפואי, רכבים ומבנים נוספים.

זלנסקי קרא לארה"ב ולאירופה להגביר את הלחץ על רוסיה, וציין כי "אין יום שבו רוסיה אינה תוקפת ערים וכפרים באוקראינה". מחוז סומי, הסמוך לגבול עם רוסיה, ממשיך לספוג תקיפות תכופות.

maximize-image
הרס באוקראינה כתוצאה מתקיפה רוסית, ארכיון | קרדיט: שאטרסטוק

במקביל לתקיפה בסומי, שיגרה רוסיה הלילה 112 רחפנים לעבר אוקראינה – בהם רחפנים מסוג שאהד. חיל האוויר האוקראיני יירט 60 מהם, בעוד 15 יורטו באמצעים אלקטרוניים או לא אותרו כלל.

באזור אודסה נפצעו חמישה בני אדם לאחר שפגיעות רחפנים הציתו מחסן מזון וגרמו נזק למבנים ולמכוניות. גם באזור סומי נפצעו ארבעה בני אדם בתקיפות, ובחרקוב הסמוכה נהרגו לפחות שלושה נוספים. בזפוריז'יה, שבדרום אוקראינה, פגעו הרחפנים הרוסיים בבניין של שירותי החירום ובכלי רכב אזרחיים.

זלנסקי הזהיר מוקדם יותר כי רוסיה צברה בגבול סומי כ-50 אלף חיילים, ככל הנראה כהכנה לפלישה נוספת וליצירת אזור חיץ בעומק של 10 ק"מ.

עקבו אחרינו גם ב-Google News