המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, שלח אמש (שני) חוות דעת לשר המשפטים בה הודיע ללוין כי היועמ"שית מתנגדת להצעת החוק של חבר הכנסת ניסים ואטורי הנוגעת למינויים בחברות הממשלתיות.
בהודעה שהוציאו ממשרד היעוץ המשפטי נמסר כי הם "מתנגדים להצעת החוק המבקשת לאפשר מינויים פוליטיים לחברות ממשלתיות והעדפת הקשרים על פני הכישורים".
לטענת המשרד: "הצעת החוק מצטרפת לשורה של צעדים שמקודמים בימים אלה שמשמעותם היא פוליטיזציה של השירות הציבורי ופגיעה במקצועיות השירות לציבור".

החוק של ואטורי מבקש לתקן סעיף בחוק, המונע המלצה לדירקטור, יושב ראש דריקטוריון או למנכ"ל בחברה ממשלתית אם יש זיקה אישית, עסקית או פוליטית לשר משרי הממשלה.
הסעיף המדובר, מנע הלכה למעשה התמודדות של פעילי ומתפקדי מפלגות, שחבריהן מכהנים כשרים האמונים על חברות ממשלתיות, מלהתמודד על תפקידי הנהלה, בשל "זיקה פוליטית". הצעת החוק של חבר הכנסת ואטורי תבטל את המניעה, ותאפשר התמודדות של מתפקדי ופעילי מפלגות השלטון.

רוב הציבור: לוין לא עושה מספיק כדי לקדם את פיטורי היועמ"שית
בשיחה עם C14, מדגיש חבר הכנסת ואטורי: "זה לא "חוק ג'ובים" כמו שהיועמ"שית מנסה לצייר, אלא מדובר בחוק שמאפשר שיוויון, כך שיתאפשר גם לחברי ליכוד, גם למי שהתפקד או לחברי מרכז להתמודד באופן שווה. כמובן שיבדקו אם הוא ראוי, אבל מועמדותו לא תפסל מראש".

לטענת בהרב מיארה ולימון, התיקון לחוק "יפגע באופן קשה בטוהר המידות במינויים לחברות ממשלתיות, אך ואטורי מדגיש כי מדובר, הלכה למעשה, בהדרה "של אנשי ליכוד ואנשי ימין בכלל".
"עוד לא הייתה יועצת משפטית לממשלה שכל כך נגועה בניגודי עניינים כמו גלי בהרב מיארה", המשיך חבר הכנסת ואטורי, "היא האחרונה שיכולה להשמיע ציוץ של התנגדות לחוק שלי, שיאפשר לחברי ליכוד להתמודד באופן שוויוני לתפקידים ללא חסימה של אנשים שכל פשעם הוא שהם פעילים למען עם ישראל".
