משפחות חטופים מפורום תקווה הגיבו היום (ראשון) לסרבנות ארגון הטרור חמאס למתווה וויטקוף, ודרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות כיוון: "החמאס חייב לשלם מחיר על גרירת הרגליים ולכן על ראש הממשלה להודיע שהחל מהבוקר כל שטח שייכבש ברצועה לא יוחזר לעולם, גם לא אחרי שובם של חטופינו".
לדבריהן, "הבוקר היה מצופה שראש הממשלה וחברי הקבינט היו יוצאים לציבור ומודיעים על פרישה ממתווה ויטקוף והגברת הלחץ המדיני והצבאי על החמאס.
אנו מאוכזבים מראש הממשלה והדרג המדיני שבחרו רק באופציה אחת מתחילת הדרך- עסקה חלקית".

פורום תקווה ציין כי נקט בגישה התקפית זו מראשית המלחמה, על אף חתירתה של הממשלה לעסקה: "אמרנו מתחילת הדרך, חמאס לא רוצה להשיב את כולם ורק לחץ אמיתי מכל הכיוונים ישיב אותם אלינו".
כזכור, לפני מספר ימים בכיר בחמאס מסר כי הארגון הרצחני ברצועת עזה מסרב למתווה אותו הציע שליחו של טראמפ למזרח התיכון סטיב וויטקוף. ישנם גורמים בישראל המקשרים זאת לכך שאין מספיק לחץ צבאי על חמאס והוא "אינו מורד עדיין לברכיים".
