כלי תקשורת ברצועת עזה מדווחים על עשרות מחוסלים, כ-30 במספר, בתקיפות של כוחותינו הלילה (בין חמישי לשישי) ברצועת עזה, זאת במקביל לדיווחים של תושבי העוטף על פיצוצים עזים שהורגשו במהלך הלילה.
על פי הטענות שפורסמו ברצועה, התקיפה התבצעה באזור חלוקת הסיוע ההומניטרי שנכנס מדי יום באישורו של הקבינט הביטחוני ולאור התנגדות וזעם של רבים בישראל. יש לציין כי בישראל המידע עוד לא אושר באופן רשמי ובדרך כלל לפני תקיפה ישראל מוציאה אזהרת פינוי על מנת לצמצם פגיעה בחיי אדם.

האירוע הלילה מגיע ברקע סירובו של ארגון הטרור הרצחני חמאס למתווה של שליח טראמפ למזר התיכון, סטיב וויטקוף, להגיע לעסקה לשחרור חטופים שבתוכה ישראל נאלצת לשלם מחיר כבד של הפסקת אש ושחרור מחבלים.
בשבת האחרונה צה"ל פרסם אזהרה חמורה לתושבי ח'אן יונס בני סוהילה ואבסאן בדרום רצועת עזה וקרא להם להתפנות באופן מיידי מערבה לאזור מוואסי. בהודעה המלאה נכתב: "לכל תושבי ח'אן יונס בני סוהילה ואבסאן, ארגוני טרור ממשיכים להשתמש בסביבתכם כדי לשגר רקטות לעבר ישראל. צה"ל יתקוף בכוח כל אזור המשמש כנקודת שיגור לפעילות טרור.

דובר צה"ל בערבית הוציא אזהרת פינוי לתושבי דרום הרצועה
"אזור זה הוזהר והוזהר מספר פעמים בעבר וזוהה כאזור לחימה מסוכן ארגוני טרור ובראשם חמאס נושאים באחריות מלאה לסבל ולעקירת האוכלוסייה. עליכם לפנות את האזור באופן מיידי ולנוע מערבה לאזור מוואסי. ארגוני טרור הביטו עליכם אסון למען ביטחונכם התפנו מיד".
בנוסף, שר הביטחון ישראל כ"ץ שיגר איום ברור לארגון הטרור חמאס ובו קורא לו לקבל באופן מלא את מתווה וויטקוף. "מרצחי החמאס יאלצו כעת לבחור: קבלת תנאי "עסקת וויטקוף" לשחרור החטופים – או להיות מושמדים".

