הלווייתו של דוד ליבי ז"ל, בן 19, אזרח עובד צה"ל ותושב מלאכי השלום, שנפל אתמול בצפון רצועת עזה מתקיימת הבוקר (שישי) ביישוב. לפני תחילת מסע הלוויה, עשרות רבות של בני נוער מהאזור וחבריו של ליבי שרו מחובקים וכואבים: "לב טהור ברא לי אלוקים".
ח"כ שמחה רוטמן, כתב: "ביישוב מלאכי השלום, לפני תחילת מסע הלוויה של דוד ליבי הי"ד שנפל ברצועת עזה. "לב טהור ברא לי אלוהים ורוח נכון חדש בקרבי" בנערינו ובזקנינו, עם העוצמות הללו ועם רוח העוז והקדושה של העם הזה. ביחד ננצח, בעזרת ה'. זכותו של דוד ליבי תגן עלינו ותהי נשמתו צרורה בצרור החיים".
ביישוב מלאכי השלום, לפני תחילת מסע הלוויה של דוד ליבי הי"ד שנפל ברצועת עזה.
"לב טהור ברא לי אלוהים ורוח נכון חדש בקרבי"
בנערינו ובזקנינו, עם העוצמות הללו ועם רוח העוז והקדושה של העם הזה.
ביחד ננצח, בעזרת ה'.
זכותו של דוד ליבי תגן עלינו ותהי נשמתו צרורה בצרור החיים. pic.twitter.com/KvbZxSYKv3
— שמחה רוטמן – Simcha Rothman (@rothmar) May 30, 2025
דוד הותיר אחריו הורים – אליאב ושרה ליבי, ושבעה אחים ואחיות. בחודשים האחרונים היה דוד חלק ממערך ההנדסה הצה"לי ועסק בהשמדת תשתיות הטרור ברצועה. דוד הי"ד נהרג מפיצוץ מטען על הכלי ההנדסי בו פעל. במועצה האזורית בנימין מספרים עליו: "מבוני הארץ ואוהביה".
חבריו של דוד ליבי מתקשים לעכל את נפילתו, בריאיון ל-C14 סיפרו על המסירות הרבה שלו לתורת וארץ ישראל, חיי העמל גם בשעת קושי, החיוך הרחב שלא מש מפניו והצניעות שתמיד היוותה נר לרגליו.
בן ה-19 עבד בחברת קבלן מטעם משרד הביטחון. הוא האמין שהתורה והעבודה כרוכות זו בזו, ובזמן שהשמיד את תשתיות הטרור בעזה, למד בישיבה הגבוהה תלם. "דוד עבד בעזה במסירות. הוא היה מסור מאוד לארץ ישראל – ולא ויתר לעצמו לרגע", סיפר חברו מעיין שפיץ.
ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ ספד לו: "דוד היה בקו הקדמי של המלחמה בעזה. הוא גילה דבקות עליונה במטרה להביא להכרעת האוייב. על שמו רשומות הריסות רבות של תשתיות טרור. בשם כל תושבי בנימין אני שולח תנחומים לאביו, חברי אליאב היקר ולאשתו שרה וכן לאחים ולאחיות ולמשפחת ליבי כולה. בזכות גבורתו והקרבתו של בנכם עם ישראל ינצח!"
