שר הביטחון ישראל כ"ץ ביקר היום (שישי) ביישוב שא-נור בצפון השומרון, שנעקר יחד עם גירוש יישובי גוש קטיף בשנת 2005, זאת לאחר החלטת הקבינט לאשר 22 יישובים חדשים ביהודה ושומרון, כולל חומש ושא-נור.
"באתי לכאן היום כדי להתחבר מחדש לשורשים הלאומיים והאישיים שלי. שירתתי בשא-נור כטירון בצנחנים ונאבקתי נגד עקירת היישוב במסגרת תוכנית ההתנתקות. הבטחתי אז שנחזור, והיום אנחנו חוזרים לכאן עם ההחלטה על הקמת היישוב מחדש, יחד עם הקמת עוד 21 יישובים חדשים ביהודה ושומרון", אמר כ"ץ.

לדבריו, "זהו רגע היסטורי להתיישבות ביהודה ושומרון שיחזק אותה כחומת המגן של ישראל וגם יחזק את הביטחון באזור הזה. זוהי תשובה מוחצת לארגוני הטרור שמנסים לפגוע ולהחליש את אחיזתנו בחבל הארץ הזה – וזהו גם מסר ברור למקרון ולחבריו: הם יכירו במדינה פלשתינית על הנייר – ואנחנו נבנה כאן את המדינה היהודית-ישראלית בשטח".
שר הביטחון הוסיף: "הנייר ייזרק לפח ההיסטוריה ומדינת ישראל תפרח ותשגשג. אל תאיימו עלינו בסנקציות כי לא תורידו אותנו על הברכיים – כי מדינת ישראל לא תרכין את ראשה מול איומים. אנחנו עם בעל היסטוריה ארוכה ומפוארת. נעמוד זקוף ונמשיך להוביל את מדינת ישראל בדרך בטוחה וחזקה – עד לניצחון.

"אני מודה לשותפי ליוזמה, השר בצלאל סמוטריץ' ולראש הממשלה ושרי הקבינט שתמכו ואישרו את ההחלטה, ומברך את ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שבעצמו נעקר מהיישוב שא-נור והיום חוזר לכאן כראש המועצה".
יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר: "כמי שגורש משא-נור, יחד עם משפחתו שחולם מאז כמעט 20 שנה – יום ולילה – על לחזור לכאן, כראש המועצה האזורית שומרון, שאמון על ההתיישבות, וכאזרח במדינה הזו אני מתרגש להיות כאן בסיור מקצועי רציני, כדי לתכנן בצורה מסודרת איך מממשים את החלטת הממשלה לחזור לכאן. תמיד, מאז ראשית הציונות, כשיש התיישבות, יש ביטחון. היכן שאין התיישבות – יש טרור, עד שהגענו לשביעי לעשירי".

חלקם כבר קיימים: הקבינט אישר 22 יישובים ביו"ש
כפי שפרסמנו לראשונה: הקבינט המדיני-ביטחוני אישר החלטה רחבת היקף לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, במסגרתה יוקמו 22 יישובים חדשים, בין השינויים הבולטים: חזרה היסטורית לחומש ושאנור, כאשר מדינת ישראל מיישמת הלכה למעשה ובאופן רשמי את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון.
שא-נור הייה יישוב פורח בצפון השומרון, צפונית-מערבית לכפר ג'בע. הוא פונה מתושביו ונהרס במסגרת תוכנית ההתנתקות, אך השליטה הביטחונית במקום נותרה בידי צה"ל. שטח היישוב נותר במעמד שטח C.
