לוחם בגדוד 74 "סער", עוצבת ׳ברק׳ (188), נפצע באורח קשה אתמול (חמישי) בקרב בדרום רצועת עזה כחלק ממבצע מרכבות גדעון. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

צה"ל מעריך: מצוקות חריפות בחטיבות רפיח וצפון הרצועה של חמאס
אמש פרסמנו לראשונה בחדשות 14 כי צה"ל מעריך שארגון הטרור חמאס נמצא בנקודה בה הוא מתמודד עם מצוקות קשות בעיקר בחטיבות רפיח וצפון הרצועה, המתבססות על המצב הכלכלי של ארגון הטרור ומצב הלחימה בשטח.

לפי הפרסום של כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן, עיקרי המצוקה להבנת מערכת הביטחון בחטיבות של רפיח וצפון הרצועה, שם מחבלים בכירים מנסים לגייס פעילים חדשים, ולדרבן להילחם בצה"ל, לעיתים רבות ללא הצלחה. חמאס נתקל בבעיות מורל קשות בקרב המחבלים.
הרקע למצוקה של ארגון הטרור חמאס הוא שכיום, אין תשלום משכורות לאנשי חמאס כבר 3 חודשים, הדבר מביא את הארגון לנקודת שבר מאוד גדולה, ומסביר מדוע אנו רואים פחות אירועים של היתקלויות של כוחותינו עם מחבלים ברצועת עזה, ויותר פגיעות באמצעות מטענים.

בתוך כך, דוד ליבי הי"ד, בן 19, אזרח עובד צה"ל ותושב היישוב מלאכי השלום, נהרג אתמול בצפון הרצועה כשעלה על מטען עם עלי הרכב ההנדסי בו נהג. בחודשים האחרונים היה דוד חלק ממערך ההנדסה הצה"לי ועסק בהשמדת תשתיות הטרור ברצועה.

