חבריו של דוד ליבי מתקשים לעכל את נפילתו, בריאיון ל-C14 סיפרו על המסירות הרבה שלו לתורת וארץ ישראל, חיי העמל גם בשעת קושי, החיוך הרחב שלא מש מפניו והצניעות שתמיד היוותה נר לרגליו.
בן ה-19 עבד בחברת קבלן מטעם משרד הביטחון. הוא האמין שהתורה והעבודה כרוכות זו בזו, ובזמן שהשמיד את תשתיות הטרור בעזה, למד בישיבה הגבוהה תלם. "דוד עבד בעזה במסירות. הוא היה מסור מאוד לארץ ישראל – ולא ויתר לעצמו לרגע", סיפר חברו מעיין שפיץ.

"דוד היה בחור משכמו ומעלה. היה לו כ"כ הרבה ידע בכל דבר – והכל היה עושה בצניעות" שיתף חברו דוד בליאר, "הוא לא היה מתלונן על כלום. נתן את את עצמו לארץ ישראל במלוא מובן המילה".

"נולד כחייל בעם ישראל": סבו של דוד ליבי הי"ד בריאיון מצמרר
דוד היה בן בכור להוריו, אליאב ושרה ליבי, והותיר אחריו שבעה אחים ואחיות. הוא היה דור שלישי לחלוצי ההתיישבות בבנימין, ולמד בעבר בישיבה התורנית החקלאית 'חלוצי דרור'.

חבריו תיארו אותו כאדם עדין, נעים לשיחה ובעל "החיוך הכי מתוק וטהור בעולם" שנכנס מיד ללבבות. "בשנה האחרונה יצא לנו להיות הרבה יותר יחד", הוסיף בליאר, "הוא באמת נשמה גבוהה, אדם שנתן את כל הנשמה שלו – בכל תחום".
