במהלך פגישה שהתקיימה היום (חמישי) בין ראש הממשלה לבין משפחות חטופים, הודה נתניהו כי אחת משתי הסיבות המרכזיות להישארות חמאס בשלטון היא הרווחים הכלכליים שהוא מפיק מהסיוע ההומניטרי המוזרם לרצועת עזה.
לדברי ראש הממשלה: "כיום, כדי שחמאס לא ישתלט על הסיוע, הקמנו ארבעה מוקדי חלוקה שמנוהלים על ידי ארצות הברית. חמאס רואה את הסיוע מחולק כשהוא לא שולט עליו".

אלא שבני משפחות החטופים השיבו לו בכעס וטענו כי המציאות בשטח שונה לחלוטין. אחת מהן אמרה: "כולנו יודעים שזה לא נכון! מלבד חלוקת הסיוע האמריקאית, עוברות משאיות בשיטה הישנה שמגיעה הישר לידיים של חמאס. גם המרכזים עצמם לא באמת עובדים בצורה סדירה".
קרובת החטוף פנתה לראש הממשלה ושאלה: "אדוני ראש הממשלה, לכמה משאיות התחייבתם ביום?" נתניהו השיב: "אין התחייבות למספר כלשהו של משאיות". הקרובה השיבה מיד: "אז למה עוברות למעלה מ-100 משאיות ביום?"
