accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק

מרצים בעברית מתכוונים לפוצץ את הטקס לכבוד נשיא המדינה

ישי פרידמן

ישי פרידמן

ב סיון ה'תשפה (29.05.25)

7

1

like

0

dislike

האוניברסיטה העברית החליטה להעניק תואר ד"ר לשם כבוד לנשיא המדינה הרצוג – קבוצת מרצים יצאה למאבק נגד והכריזה: "אין לשתוק מול נשיא שפוגע בציבור חפץ החיים בישראל" • המרצים מתכננים מחאה בטקס, ומבהירים: "הרצוג אינו אורח רצוי"


סערה באוניברסיטה העברית: קבוצת מרצים ופרופסורים מתכוונת למחות בטקס הענקת תואר ד"ר לשם כבוד לנשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג. זאת בעקבות מחלוקת עמוקה על עצם הענקת הכבוד, החלטה שעברה ברוב דחוק בסנאט של האוניברסיטה.

המחאה מתארגנת בימים אלה בקבוצת ווטסאפ בשם "אורח לא רצוי בהר" — רמז לכך שלטענתם, הנשיא הרצוג אינו אורח רצוי בקמפוס הר הצופים. חברי הקבוצה שלחו מכתב למרצים ולחוקרים שהוזמנו לטקס, והודיעו כי "נמצאו בוגרי דוקטורט שיהיו על הבמה, ישמחו לשתף פעולה עם המחאה ונתנו את הסכמתם שנעביר את הפרטים שלהם".

maximize-image
צילום: חיים גולדברג, פלאש90

היוזמה מובלת על ידי פרופ' אורנה קופרמן, לשעבר סגנית הרקטור באוניברסיטה העברית. בהתכתבות פנימית שהגיעה לידי חדשות 14 כתבה: "נערכים לנוכחותו של הרצוג באירועי תואר הכבוד והדוקטורט השונים. מעשיו של הרצוג כה מזיקים ומכעיסים, שאין באפשרותנו לשבת בחיבוק ידיים. עלינו להשמיע בקול גדול ואפקטיבי את מה שרב הציבור חפץ החיים בישראל מרגיש".

מנגד, ישנם מרצים רבים באוניברסיטה המתנגדים לניסיון לפוצץ את הטקס. פרופ' אלכס לובוצקי כתב למארגני המחאה תגובה חריפה: "נראה שאת ויאיר גולן החלטתם לעשות הכל, ממש הכל, כדי שנתניהו ינצח בבחירות הבאות. אני, כמו רבים אחרים, נגד הממשלה, אבל שומרים נאמנות למדינה וסמליה. כן, יש לי קשר מסוים (לא קרוב) עם הנשיא. הדוא"ל שלך גרם לי לכתוב לו שלא יכנע ויבוא להר הצופים. אוי לנו, אם נשיא מדינת ישראל יכנע לבריונות שכזו".

האוניברסיטה העברית סרבה להגיב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News