דוד ליבי הי"ד, בן 19, שנהרג היום ברצועת עזה, רק שבוע לאחר שממשלת בריטניה הטילה סנקציות על משפחתו, כולל הקפאת נכסים, תחת מעטה של "זכויות אדם גלובליות".
מלבד חברתה של משפחת של ליבי, סנקציות הוטלו גם על החווה של נריה, החווה של קוקו, זוהר סבח והראל ליבי, זאת לאחר שאמש איימו בריטניה צרפת וקנדה בהצהרה משותפת להטיל סנקציות כנגד ישראל לאור המלחמה הנמשכת בעזה והבנייה ביהודה ושומרון.

בטענה של "זכויות אדם": בריטניה הטילה עיצומים נגד מתיישבים
בתוך כך, בחודשים האחרונים היה דוד חלק ממערך ההנדסה הצה"לי ועסק בהשמדת תשתיות הטרור ברצועה. דוד הי"ד נהרג מפיצוץ מטען על הכלי ההנדסי בו פעל. במועצה האזורי בנימין מספרים עליו: "מבוני הארץ ואוהביה".
ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ ספד לו: "דוד היה בקו הקדמי של המלחמה בעזה. הוא גילה דבקות עליונה במטרה להביא להכרעת האוייב. על שמו רשומות הריסות רבות של תשתיות טרור".
