התינוק רביד חיים הי"ד, הובא למנוחות היום (רביעי) בבית העלמין הר המנוחות בירושלים, לאחר נפטר מפצעיו בבית החולים. אביו, חננאל גז, ספד בקול חנוק ואמר קדיש – מול גופת בנו הזעירה העטופה בטלית: "אני עומד כאן וליבי שבור פעמיים. הלב שלנו שבור, אבל אף אחד לא ישבור אותנו".
האב התקשה להתחיל את דבריו ובקול חנוק אמר: "אני עומד כאן וליבי שבור פעמיים. הלב שלנו שבור, אבל אף אחד לא ישבור אותנו. זכיתי לראות את רביד חיים אתמול בפגיה, הוא פתח את העיניים לכמה שניות והיה נראה כמו מלאך".

גז קרא לנתניהו: "ראש הממשלה – איפה אתה? ביקשתי ממך לבוא לשבעה, בוא תראה את רביד חיים ותגיד לו – שלא יהיה יותר דבר כזה. תהיה עוד משפחה כמוני? זה נהיה נורמלי, זו המציאות שלנו היום. אנחנו חיים בעולם הפוך.
"ראש הממשלה היקר, אתה מפסיק להקשיב לכל העולם, ואתה מקשיב לעם שלך שבחר בך להיות המנהיג שלנו. כי אנחנו בחרנו בך כדי שאתה תשמור עלינו. אתה נתניהו, צריך לקחת פיקוד, אל תקשיב לאיחוד האירופאי, אל תקשיב לכל העולם".

עוד אמר האב: "אנחנו כאן כי אנחנו מאפשרים למי שרוצה להרוג אותנו להישאר כאן. עם ישראל אנחנו צריכים להתאחד- מה הקטע לריב. גם ככה כל העולם רוצה להרוג אותנו. ערבים? אני מדבר אליכם עכשיו, תארזו את הדברים שלכם ועופו לנו מהעיניים כי אין לכם מקום".
האב השכול סיים את דבריו במסר לכל עם ישראל: "עליתי לארץ בגיל 25 לבד, בעצמי, כדי להקים פה מדינת ישראל, כדי להקים פה את העם שלנו ולחזק אותנו.
אז זה מה שאני עושה. אני התחתנתי עם אישה יקרה ומתוקה מאוד. אתם ראיתם כבר את הסרטונים ואת כל מה שהיא עושה, מדהימה האישה הזאת.

"אני אומר עכשיו, לסיום, שאני אוהב את עם ישראל, כל כולו, אנחנו הולכים להמשיך לבנות, אנחנו הולכים להמשיך להביא ילדים לעולם. אנחנו נראה לכל העולם שהעם ישראל הוא הכי חזק בעולם".
סבתו של התינוק, ספדה גם היא: "סבא שלך עשה לך ברית בבית הקברות, במקום כיסא אליהו הנביא, אתה תחת כיסא הכבוד". הסבתא קראה גם היא לדרג המדיני לשנות את המדיניות ואמרה: "בשם צאלה ורביד, תשנו מדיניות, תתעוררו, צריך להרוס כפרים שלמים של מחבלים".

הסבתא סיפרה על ביקורה בבית החולים: "היינו איתך בפגייה, החזקנו לך ידיים – אבל חוץ מנשימה מתוך הנשמה כלום לא ראינו. כמה חיכיתי שתחזיר לי את היד אבל לא הצליח. לא צעקה, לא בכי. הרופאה אמרה שאף פעם לא בכית, אז עכשיו רביד אנחנו עכשיו בוכים בשבילך".
שקד פורס, אחותה של צאלה, ספדה לו: "רביד שלנו, ילד יפה תואר מלאך טהור. כל כך חיכינו לך,. רביד אתה יודע, מלאך קטן, שככה לא נראים החיים. בדרך כלל כשנולדים יש אור שמסנוור ולרגע לא מרגישים בטוחים.

"פתאום חבל הטבור לא מזין. אבל יש מגע ורוך וחום של אמא שהופך הכול לאפשרי, שהופך הכל לפחות מפחיד וכואב. ואתה לא זכית בזה. באמא שתגן עליך מכל, שתנשק ותחבק. אמא מחכה לך ליד המלאכים בזרועות פתוחות".
מסע ההלוויה של התינוק רביד חיים הי"ד, בנה של צאלה גז הי"ד, שנרצחה בפיגוע סמוך ליישוב ברוכין בעת שהייתה בדרכה לבית החולים ללדת אותו, החל כשגופת התינוק הזעירה עטופה בטלית ומוחזקת בידי אביו.

רביד הי"ד נולד לאחר שאימו נרצחה בפיגוע הירי שאירע לפני שבועיים, סמוך ליישוב ברוכין. היא הייתה בדרכה לבית החוליפ לצורך לידתו, כשמחבל אכזרי ירה על הרכב בו נסעה יחד עם בעלה, מצבה הוגדר אנוש ובבית החולים הצליחו הרופאים ליילד אותה. מאז לידתו, נאבק התינוק על חייו במשך שבועיים, אך כאמור מותו נקבע בבית החולים.
