לצד הנזקים שספג ארגון הטרור במבצע האמריקאי נגדו, מקורות אמריקאים ששוחחו עם הערוץ אל-ערביה, טענו היום (חמישי) שהחות'ים ממשיכים להבריח נשק מאיראן, זאת כאשר לפי הערכות בלתי רשמיות הם איבדו 80 אחוז מיכולותיהם.
לדברי המקורות, איראן ממשיכה להבריח נשק לארגון הטרור החות'ים הן דרך הים והן ביבשה, וזאת על אף הניסיונות האמריקאים הממושכים לבלום אותן. "דרושה אסטרטגיה לאומית בנושא", אמר אחד מהם "אולם יכולותיה של ארצות הברית נדרשות יותר כעת במקומות אחרים".

לפי ההערכות האמריקאיות, החות'ים מסוגלים באמצעות ההברחות האיראניות לבנות מחדש את יכולותיהם הצבאיות ולהוות מחדש איום על חופש השיט בבאב אל-מנדב ובים האדום.
כזכור, בחודש מרץ האחרון פתחה ארצות הברית במבצע אווירי כנגד ארגון הטרור החות'י, במסגרתו הותקפו למעלה מ-800 מטרות וחוסלו יותר מ-650 מחבלים חות'ים, אולם כחודשיים לאחר תחילתו, הודיע הנשיא טראמפ במפתיע על סיומו, בטענה שהחות'ים הודיעו על כניעתם.
