ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (חמישי) בתגובה לפטירתו של התינוק רביד חיים גז הי"ד לאחר שיולד בעקבות הפיגוע בו נרצחה אימו צאלה הי"ד, כי "גבורת חלוצי ההתיישבות ביהודה ושומרון ומסירות הנפש שלהם היא זו שתביס את כל אויבינו".

נקבע מותו של רביד חיים שיולד במהלך הפיגוע בו נרצחה צאלה גז
נתניהו הוסיף: "בצער ובכאב גדול התבשרנו הבוקר על מותו של התינוק רביד חיים, בנה של צאלה הי"ד וחננאל גז. אין מילים שיכולות לנחם רצח של תינוק בן יומו יחד עם אימו. "ארץ אל תכסי דמם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב אף הוא "תנחומים מעומק ליבי לחננאל גז ומשפחתו על מותו של התינוק רביד חיים ז"ל – שהוצא מרחם אימו צאלה ז"ל שנרצחה בפיגוע אכזרי סמוך לברוכין לפני כשבועיים, כשהייתה בדרכה לחדר הלידה. כמה התפללנו שרביד הקטן יוכל להשתקם ולחיות עם משפחתו האוהבת".

שרשרת פיגועי ירי בכביש נענו בשתיקה – עד שהגיע הרצח הנורא
"ביום שישי האחרון שוחחתי עם חננאל, גיבור ישראלי אמיתי. זו הייתה שיחה שלא אשכח כל חיי. עם ישראל כולו מחבק אותו בשעתו הקשה ומתפלל שימצא נחמה ומזור יחד עם ילדיו והמשפחה כולה. יהי זכרם ברוך", סיים הנשיא.

מוקדם יותר בבית החולים שניידר הודיעו על קביעת מותו של התינוק, שאימו נרצחה בפיגוע הירי שאירע לפני שבועיים, סמוך ליישוב ברוכין. הוריו היו בדרכם לחדר הלידה ובמהלך הנסיעה מחבל ערבי פתח לעברם בצרורות ירי.
ביישוב ברוכין, בו גרה משפחת גז, אמרו: "היישוב כואב ואבל על פטירתו של רביד חיים, שנשם את נשימתו האחרונה הבוקר, שבועיים לאחר לידתו. מחבל שפל רצח אם ובנה, בניסיון להשמיד את עם ישראל. לא נשתוק ולא נעצור, נגיב בבנייה, בהתיישבות ובהרחבת גבול החיים".
