אילון מאסק, מייסד טסלה ובעלים של הרשת החברתית X, הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) כי הוא פורש מתפקידו כיועץ בכיר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במחלקה לייעול הממשל.
בפוסט שפרסם בחשבון ה-X שלו, כתב מאסק: "עם תום התקופה המוגדרת שלי כעובד ממשלתי מיוחד, אני רוצה להביע את תודתי לנשיא על ההזדמנות שניתנה לי לצמצם את הבזבוזים במנגנון הממשלתי. אני משוכנע שהמחלקה לייעול תמשיך להתעצם ולהפוך לעקרון יסוד בניהול המדינה".

גורם רשמי מהבית הלבן אישר את דבריו של מאסק, וציין כי סיום תפקידו נכנס לתוקף הלילה. עזיבתו מגיעה יממה לאחר שמתח ביקורת פומבית על אחת מהיוזמות המרכזיות של טראמפ, "הצעת החוק הגדולה והיפה", שמשלבת קיצוצי מיסים עם הידוק אכיפת ההגירה.
בריאיון ל-CBS התייחס מאסק להצעת החוק ואמר כי מדובר במהלך הכולל "הוצאות עצומות", שלדבריו רק מעמיקות את הגירעון הפדרלי ועלולות להכשיל את עבודת המחלקה לייעול הממשל, בה שימש כגורם מוביל.

למרות דברי הביקורת, יש להדגיש כי מאסק שימש בתפקידו כעובד ממשלתי מיוחד – מינוי המגביל את תקופת העבודה הציבורית ל-130 ימים בשנה. לאור העובדה שהשבעתו של טראמפ התקיימה ב-20 בינואר, הרי שתקופת כהונתו של מאסק מגיעה כעת לסיומה מבחינה חוקית.
מאסק, שבלט בתקופה האחרונה כתומך נלהב של הנשיא טראמפ, השתתף באירועי קמפיין, נשא נאומים נגד בזבוזים תקציביים, ואף צולם כשהוא חובש את כובע הסלוגן של טראמפ בבית הלבן. בפברואר האחרון, בריאיון משותף עם הנשיא, אמר מאסק: "ככל שאני לומד להכיר את הנשיא טוב יותר, כך אני מעריך אותו יותר. האמת? אני פשוט מחבב אותו.
