accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל בפיקוד צפון: "המערכה מול חיזבאללה בלבנון לא תמה"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

א סיון ה'תשפה (28.05.25)

2

4

like

4

dislike

הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים היום הערכת מצב בפיקוד הצפון עם בכירי הפיקוד, והבהיר כי צה"ל ימשיך לפעול להסרת איומים ולהחלשת חיזבאללה, במטרה להגן על יישובי הצפון • לדבריו, פיקוד הצפון שינה את המציאות הביטחונית בגזרה


הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים היום (רביעי) הערכת מצב בפיקוד הצפון עם מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 146, תת-אלוף יפתח נורקין, מפקד אוגדה 91, תת-אלוף יובל גז ומפקדים נוספים. הרמטכ"ל שיבח את כוחות המילואים של אוגדה 146 ואת כוחות אוגדה 91 על פועלם בגזרה הצפונית מתחילת המלחמה ועל ההישגים המשמעותיים שהביאו.

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר: ״אנחנו סומכים רק על עצמנו, ומגנים על עצמנו בכוחות עצמנו. המערכה מול חיזבאללה בלבנון לא תמה – נרדוף אחריו ונמשיך להחליש אותו עד לקריסתו. נתמיד לפעול מעבר לגבול על מנת להסיר איומים בהתהוותם. המטרה שלנו היא להבטיח ביטחון ליישובי הצפון ולתושבים.

maximize-image
ברמטכ"ל אייל זמיר בפיקוד צפון | קרדיט: דובר צה"ל

אוגדה 146 קיבלה משימה ויצאה לקרב. האוגדה ביצעה את משימתה בהצטיינות. במשך 20 חודשים הכוחות נלחמים והוכיחו שליחות, איתנות ומקצועיות".

על החזית בתימן אמר: "ברגע זה אנחנו תוקפים בתימן, בשדה תעופה בצנעא, 2,000 ק״מ מכאן. צה״ל נמצא במלחמה רב-זירתית מזה 600 ימים. אני מודע לשחיקה ולמחירים, ולצד זאת אני רואה אתכם ופוגש את אנשי המילואים בכל הגזרות, פועלים בנחישות במסירות ובמקצועיות מתוך הבנת גודל השעה – הערכה רבה על כך".

זמיר הוסיף: "אנחנו נלחמים בהתאם לצרכי הביטחון שלנו, נפעל לקצר את המלחמה מתוך עליונות מבצעית והכרעה בזירות השונות. בכלל כך נוביל לצמצם את הנטל על אנשי המילואים. אתם בפיקוד הצפון אפשרתם למצב הזה לקרות. אתם שיניתם את המציאות הביטחונית בגזרה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News