מבצע מרכבות גדעון: צה"ל הודיע הערב (שלישי) כי קצין לוחם במילואים מחטיבת הראל, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.
הקצין הלוחם נפצע כתוצאה מירי צלף, במהלך פעילות צוות הקרב של חטיבה 646, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

במקביל ללחימה, דובר צה"ל הצהיר על תחילת פעילותם של שני מרכזי חלוקה ראשונים במרחב 'תל-סולטאן' וציר 'מורג' שברפיח, המיועדים לחלוקת חבילות מזון לאלפי משפחות ברצועה. החבילות כוללות מצרכים בסיסיים כגון קמח, שמן, אורז וקופסאות שימורים.
זמן קצר לאחר מכן, ברשתות הערביות דיווחו על המוני עזתים שהתנפלו על מרכז חלוקת הסיוע האמריקני, תיעודים שנפוצו בתקשורת הערבית מראים את הכאוס אשר השתרר במתחם לאחר הפריצה. בתיעודים ניתן לראות המון עזתי אשר מסתובב בתוך גדרות המתחם ומחוצה להן באין מפריע, כאשר באחד מהם ניתן אף לראות שחלקם נושאים חבילות בידם.
