accessibility-icon
share-icon
תיעוד: רשתות ערביות

צה"ל בהתייחסות ראשונה: "לא ביצענו ירי, חלוקת המזון תימשך"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כט אייר ה'תשפה (27.05.25)

6

4

like

2

dislike

בצבא הבהירו כי לא ביצעו ירי מהאוויר במתחם הסיוע ההומניטרי • מצה"ל נמסר: "מסוק קרב פעל במרחב הימי ברצועה, לא בסמוך למרכז החלוקה" • ההבהרה מגיעה בעקבות הכאוס במתחם הסיוע ההומניטרי


בעקבות הכאוס במתחם הסיוע ההומניטרי, צה"ל התייחס הערב (שלישי) לטענות בנוגע להפעלת כוח צבאי באזור, ומבהיר: "לא ביצע ירי מהאוויר לעבר מרכז חלוקת הסיוע ההומניטרי במרחב רפיח".

בצבא הבהירו כי כוחתינו ביצעו ירי להרחקה במרחב שמחוץ למתחם: "הושגה שליטה באירוע, פעילות חלוקת המזון עתידה להמשיך כסדרה ולא נשקפה סכנה לכוחות צה״ל".

כזכור, ברשתות הערביות דיווחו על המוני עזתים שהתנפלו על מרכז חלוקת הסיוע האמריקני, תיעודים שנפוצו בתקשורת הערבית מראים את הכאוס אשר השתרר במתחם לאחר הפריצה.

בתיעודים ניתן לראות המון עזתי אשר מסתובב בתוך גדרות המתחם ומחוצה להן באין מפריע, כאשר באחד מהם ניתן אף לראות שחלקם נושאים חבילות בידם – זאת זמן קצר לאחר פתיחתו.

תיעוד: רשתות ערביות

בערוצים המזוהים עם ארגון הטרור חמאס מיהרו לתייג, כצפוי, את המנגנון החדש כ"כישלון". "התברר כבר ביום הראשון כי "התוכנית הישראלית-אמריקאית" לחלוקת סיוע נכשלה, שכן חברי הארגון האמריקאי נמלטו בעוד כוחות הכיבוש פתחו באש על האזור" נמסר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News