בעקבות הכאוס במתחם הסיוע ההומניטרי, צה"ל התייחס הערב (שלישי) לטענות בנוגע להפעלת כוח צבאי באזור, ומבהיר: "לא ביצע ירי מהאוויר לעבר מרכז חלוקת הסיוע ההומניטרי במרחב רפיח".
בצבא הבהירו כי כוחתינו ביצעו ירי להרחקה במרחב שמחוץ למתחם: "הושגה שליטה באירוע, פעילות חלוקת המזון עתידה להמשיך כסדרה ולא נשקפה סכנה לכוחות צה״ל".
כזכור, ברשתות הערביות דיווחו על המוני עזתים שהתנפלו על מרכז חלוקת הסיוע האמריקני, תיעודים שנפוצו בתקשורת הערבית מראים את הכאוס אשר השתרר במתחם לאחר הפריצה.
בתיעודים ניתן לראות המון עזתי אשר מסתובב בתוך גדרות המתחם ומחוצה להן באין מפריע, כאשר באחד מהם ניתן אף לראות שחלקם נושאים חבילות בידם – זאת זמן קצר לאחר פתיחתו.
בערוצים המזוהים עם ארגון הטרור חמאס מיהרו לתייג, כצפוי, את המנגנון החדש כ"כישלון". "התברר כבר ביום הראשון כי "התוכנית הישראלית-אמריקאית" לחלוקת סיוע נכשלה, שכן חברי הארגון האמריקאי נמלטו בעוד כוחות הכיבוש פתחו באש על האזור" נמסר.
