בכיר בממשל ארה"ב הודיע היום (שלישי) כי הנשיא טראמפ הורה לסוכנויות פדרליות לבטל חוזים עם אוניברסיטת הרווארד בשווי כולל של כ-100 מיליון דולר – צעד שמחריף את העימות בין הנשיא לבין האוניברסיטה האנטישמית.
הממשל כבר ביטל למעלה מ-2.6 מיליארד דולר במענקי מחקר, בעקבות סירובה של הרווארד לשנות מדיניות בהתאם לדרישת הממשל. לפי טיוטת מכתב ממינהל השירותים הכלליים, סוכנויות מתבקשות כעת לבחון את החוזים עם האוניברסיטה ולמצוא ספקים חלופיים. גורם בממשל מסר כי גרסה של המכתב תישלח כבר היום.

הניו יורק טיימס היה הראשון לדווח על המכתב. הנשיא טראמפ תקף את הרווארד, וכינה אותה מוקד לליברליזם ואנטישמיות. הרווארד עצמה הגישה תביעה ב-21 באפריל נגד קריאות הממשל לשינויים בהנהלה, במדיניות הממשל ובמדיניות הקבלה. מאז, נקט הממשל שורת צעדים, ובהם קיצוץ מימון, איום על רישום סטודנטים זרים וערעור על מעמד המוסד כפטור ממס.
בסוף השבוע תקף טראמפ את הרווארד גם ברשתות החברתיות, ואיים לקצץ 3 מיליארד דולר נוספים במענקים פדרליים ולהעבירם לבתי ספר מקצועיים – מבלי לפרט אילו מענקים או כיצד תיעשה ההקצאה. הוא גם טען שהרווארד מסרבת לפרסם את רשימת הסטודנטים הזרים, וטען שמדינות המוצא שלהם "אינן משלמות דבר" ואף "אינן ידידותיות לארה"ב".

לדבריו, "אנחנו עדיין מחכים לרשימות הסטודנטים הזרים מהרווארד כדי שנוכל לקבוע, אחרי הוצאה מגוחכת של מיליארדי דולרים, כמה משוגעים רדיקלים, כולם עושי צרות, לא צריכים לחזור למדינתנו".
הממשל כבר מחזיק בגישה למידע על ויזות ורשומות של סטודנטים זרים, אך משרד לביטחון פנים דרש מהרווארד להעביר רישומים משמעתיים ונתונים על "פעילות מסוכנת או אלימה". הרווארד טענה שנענתה לבקשות, אך המשרד טען שהתגובה אינה מספקת ופעל לשלול מהרווארד את זכותה לרשום סטודנטים זרים. שופט פדרלי בבוסטון עצר זמנית את המהלך בעקבות תביעה שהגישה האוניברסיטה.
