accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך חדשות 14

דודו של החטוף: "הסיוע - בגלל שלא החלטנו שנשלוט בעזה"

דביר כהן

דביר כהן

כט אייר ה'תשפה (27.05.25)

4

2

like

0

dislike

שמעון אור, דודו של אבינתן שחטוף בעזה, האשים את חוסר ההחלטיות לגבי היום שאחרי שגרמה ללחץ להכנסת הסיוע: "הנקודה לא מתחילה בסיוע, אלא בכך שלנתניהו אין החלטה מוצהרת שאנחנו הולכים לשלוט צבאית ואזרחית בעזה" • צפו בראיון המלא


שמעון אור, דודו של אבינתן שחטוף בעזה הפנה היום (שלישי) אצבע מאשימה לראש הממשלה על הכנסת הסיוע ההומניטרי: "הלחץ להכניס את הסיוע הגיע בגלל שבנימין נתניהו לא מחליט החלטה אסטרטגית, ולא מודיע שצה"ל הולך לשלוט צבאית ואזרחית על עזה בצורה מוחלטת – ולהפסיק את המשא ומתן והחיזור אחרי חמאס".

"כשכל המטרה של המבצע הצבאי היא להגיע למשא ומתן על עשרה חטופים חיים", הסביר דודו של החטוף, "אז השליטה בעזה ממשיכה להיות של חמאס, וממילא מגיע לחץ בינלאומי להכניס סיוע לעזתים – ולמעשה לחמאס. הנקודה לא מתחילה בסיוע, אלא בכך שלנתניהו אין החלטה מוצהרת שאנחנו הולכים לשלוט צבאית ואזרחית בעזה".

maximize-image
הסיוע ההומניטרי נכנס לרצועה | צילום: פלאש 90

"ברגע שזה יקרה – חמאס יבין שאין לו מה להחזיק את החטופים כי אין יום שאחרי בשליטה שלו", העריך שמעון, "אם כניעה לחמאס הייתה מביאה את החטופים הייתי יכול לדון בזה – מה עם אזרחי ישראל, יישובי העוטף ומשפחות הנרצחים, אבל זה לא היה קורה כי חמאס יודע שכל עוד הוא מחזיק בחטופים, הוא נמצא בביטחון וקיום וגם גורם כאוס במדינת ישראל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News