accessibility-icon
share-icon
אילוסטרציה | צילום: אלי חסן, פלאש 90
אילוסטרציה | צילום: אלי חסן, פלאש 90

בהלה בחמאס: מרכזי הסיוע החדשים מאיימים על שליטת הארגון בעזה

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כט אייר ה'תשפה (27.05.25)

6

2

like

1

dislike

השלמת הקמתם של ארבעה מתחמי חלוקת סיוע הומניטרי ברצועה, ופתיחתם של שניים באופן רשמי, מעוררת כצפוי בהלה רבה בחמאס שחושש כי האחיזה השלטונית שלו ברצועה תיחלש • גורם ישראלי: "פתיחת מרכזי הסיוע - תחילת סוף שלטון חמאס"


פתיחת מרכזי חלוקת הסיוע ההומניטרי החדשים ברצועת עזה, ביוזמה ישראלית-אמריקאית ובפיקוח בינלאומי, מעוררת חשש כבד בקרב הנהגת חמאס. הארגון, ששלט עד כה במידה רבה על כניסת והפצת הסיוע, רואה במנגנון החדש איום ישיר על אחיזתו בתושבי הרצועה ועל יכולתו להשתמש במשאבים לצרכיו ולחיזוק מעמדו.

maximize-image
images-count2+
חבילות הסיוע שמוענקות לתושבי הרצועה | צילום: דובר צה"ל

התגובה הרשמית של חמאס לא איחרה לבוא. משרד הפנים של הארגון בעזה פרסם הודעה המאשימה את ישראל ב"ניצול העברת הסיוע לצרכים ביטחוניים ומודיעיניים". לטענתם, "הכיבוש ישתמש בסיוע במסגרת עבודת הביטחון והמודיעין תחת כיסוי קרן עזה במימון ישראלי". בהודעה אף נכתב בנימה מתריסה כי "ניסיון הכיבוש לעקוף את כניסת הסיוע באמצעות מנגנון חדש ייכשל, בדיוק כפי שניסיונותיהם הקודמים".

maximize-image
images-count2+
חבילות הסיוע שמוענקות לתושבי הרצועה | צילום: דובר צה"ל
maximize-image
images-count2+
חבילות הסיוע שמוענקות לתושבי הרצועה | צילום: דובר צה"ל

עד כה, שליטה על חלוקת המזון והסיוע אפשרה לחמאס לא רק לבזוז משאבים לטובת פעיליו ומקורביו, אלא גם להמשיך ולהטיל את מרותו על האוכלוסייה האזרחית, להציג עצמו כריבון ולהבטיח נאמנות. דיווחים רבים הצביעו על כך שאנשי חמאס היו מעורבים בביזת משאיות סיוע, לעיתים תוך שימוש בירי להרחקת תושבים שניסו להגיע למזון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News