accessibility-icon
share-icon
נקודות החלוקה | צילום: דובר צה"ל
נקודות החלוקה | צילום: דובר צה"ל

גורם ישראלי: "מרכזי חלוקת הסיוע - תחילת סוף שלטון חמאס"

רבקה שורק

רבקה שורק

כט אייר ה'תשפה (27.05.25)

3

8

like

0

dislike

גורם ישראלי מסר כי "פתיחת חלוקת מרכזי חלוקת הסיוע ההומניטרי - תחילת סוף שלטון החמאס" • לדבריו, "למרות הניסיונות של חמאס למנוע מהאוכלוסייה להגיע למרכזים, הוא נוחל כישלון"


גורם ישראלי מסר היום (שלישי) כי "פתיחת חלוקת מרכזי חלוקת הסיוע ההומניטרי – תחילת סוף שלטון החמאס. זה קורה במקביל להכרעת היכולות הצבאיות של החמאס עם לחימה עצימה ורחבה שכוללת כיבוש, טיהור שטחים, והחזקתם".

לדבריו, "למרות הניסיונות של חמאס למנוע מהאוכלוסייה להגיע למרכזים, הוא נוחל כישלון. ככל שהוא ינסה להמשיך לבלום את האוכלוסייה, הוא ייתקל יותר ויותר בהתנגדות המונית".

maximize-image
חבילות הסיוע | צילום: רשתות ערביות

בתוך כך, בעזה מדווחים על פתיחת מרכזי חלוקת הסיוע הישירים לתושבי הרצועה, כאשר המוקד הראשון נמצא, כך לפי הדיווחים, בתל א-סולטאן ברפיח. בין היתר מחולקים חבילות של מוצרי מזון עם מצרכים בסיסיים כגון קמח, שמן, אורז וקופסאות שימורים. בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכנו כי אתמול נכנסו לרצועת עזה כ-170 משאיות דרך מעבר כרם שלום.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, בתיאום הדוק עם ארה"ב ובמסגרת המאמצים להכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, בשבועות האחרונים הושלמה הקמת ארבעת מתחמי החלוקה המופעלים על-ידי ארגוני הסיוע הבינלאומיים באבטחת החברה האזרחית האמריקאית ברצועת עזה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News