ויקטור בן עמי לשעבר בכיר בשב"כ התייחס היום (שלישי) ב"עדן ועודד" למינוי של דוד זיני לראש השב"כ וטען כי "מדובר באלוף בצה"ל, מישהו שניהל פה יחידות גדולות, לוחם, מגיע מתחום הסיכול, סיכול טרור, לחימה, כך שהוא עונה לכישורים גם האישיים וגם הכישורים האופרטיביים".
בן עמי טען כי מינויו של זיני נותן מענה מצוין לחוסר האמון שנוצר כלפי השב"כ, גם מצד הציבור וגם בתוך המערכת עצמה לאחר ה-7 באוקטובר: "נכון היה להביא מינוי חיצוני של איש שב"כ לשעבר, שמכיר את המערכת לעומק, אך ראש הממשלה העדיף לבחור אדם שמגיע מבחוץ לגמרי, מתוך רצון לבצע תיקונים. אני חושב שזו הסיבה המרכזית למינוי".

"ההחלטה לוותר על זרוע מאוד משמעותית של איסוף מודיעין בתוך רצועת עזה היא אחת התקלות הקשות של השב"כ לפני הטבח" הוסיף בן עמי והדגיש: "אדם מבחוץ יצטרך להוריד שדרת פיקוד משמעותית שהייתה קשורה לכישלון הזה".
בנוסף, התייחס הבכיר בשב"כ לשעבר לפרשת קטאר וטען: "אני לא שמעתי על דברים דרמטיים על הפרשה הזו. ולמען הסר ספק – זיני לא יטפל בפרשה הזו, וזה בסדר. וראש הממשלה אמר את זה כדי להשתיק את כל הפיות. לדעתי היא תסתיים לא כמו שהיא החלה, אלא בכל ענות חלושה".
