שר החוץ גדעון סער תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בעקבות חוות דעתה נגד מינויו של ראש השב"כ החדש, דוד זיני. סער, שמינה את היועמ"שית לתפקידה בממשלה הקודמת, טען כי מדובר בניסיון לשתק את הממשלה, ואף האשים את היועצת בכך שהיא מתפקדת בפועל כיו"ר האופוזיציה.
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב סער: "לפני מספר חודשים, אחד מבכירי משרד המשפטים אמר לי: 'עזוב, זה אבוד'. אז עוד ניסיתי לבדוק אם יש דרך לגשר על הקרע חסר התקדים בין הממשלה ליועצת המשפטית שלה. ״היא החליטה ללכת עד הסוף״ הוסיף אותו גורם.

סער התייחס לחוות הדעת של היועמ"שית, שנכתבה על ידי המשנה עו"ד גיל לימון, ואוסרת כל מעורבות של ראש הממשלה במינוי ראש שירות הביטחון הכללי. לדבריו, מדובר בעמדה "קיצונית" שמתעלמת מהחוק.
"החוק קובע שראש השב"כ ימונה בממשלה על פי הצעת ראש הממשלה", הזכיר סער. "הטענה לניגוד עניינים בגלל פרשת 'קטארגייט' מופרכת – ראש הממשלה כלל אינו חשוד בפרשה. עצם הטענה שניגוד עניינים נובע מחקירה של מקורביו זה מרחיק לכת".

סער הדגיש כי ישנן דרכים מידתיות להתמודד עם ניגוד עניינים, במקום לשלול מראש כל מעורבות של ראש הממשלה. "היועמ"שית הייתה יכולה למשל לקבוע שראש השב"כ החדש לא יעסוק בפרשה הזו, וזהו. אבל במקום זה, היא שוללת לחלוטין את סמכותו של ראש הממשלה שנקבעה בחוק".
לדבריו, גם ההצעה להעביר את סמכות המינוי לשר אחר עומדת בניגוד גמור לחוק: "זה לעג להוראות החוק. השר אבי דיכטר, שהיה ראש שב"כ, ציין בעצמו בישיבת ממשלה שהקשר בין ראש הממשלה לראש השב"כ הוא אינטימי ומקצועי ברמה שאין לאף אחד אחר. איך אפשר לנתק את ראש הממשלה מהמינוי הזה?".

סער גם התייחס לכך שחוות הדעת כבר רומזת כי "ספק אם ניתן יהיה למנות את האלוף זיני", ואמר: "אם כך, מה נותר מהחוק? מה נותר מהאחריות שמוטלת על ראש הממשלה בתחום ביטחוני מהותי כל כך?".
לסיכום כתב סער: "היועצת המשפטית לממשלה פועלת בגלוי להחלשת הכנסת והממשלה, שהן מוסדות דמוקרטיים שנבחרו על ידי הציבור. זו מגמה חסרת תקדים. במקום לתפקד כיועצת משפטית, היא מתנהלת כיו"ר האופוזיציה בפועל".
