ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים היום (שני) במהלך ישיבת הממשלה שנערכה בעיר דוד לרגל יום ירושלים ואמר כי "אם נוותר על ירושלים נקבל את חיסול האומה, ולא ניתן לזה לקרות". עוד הדגיש ראש הממשלה כי עיר הבירה לא תחולק עוד.
"אבני ירושלים אינן דוממות", אמר נתניהו בפתח דבריו, "הן מדברות אלינו ממרחק של אלפי שנים, פה נמצא השורש, פה טמונים יסודות הזהות שלנו כאומה עתיקת יומין. פה הפך דוד המלך את ירושלים לבירת ממלכתו, פה בעיר דוד מבינים באופן מוחשי שאין ציונות ללא ציון ואין ישראל ללא ירושלים".

ראש הממשלה התייחס למלחמה הנוכחית: "פה בעיר דוד אנחנו גם נזכרים בקבורתו של דוד, ותחבולותיו שמתגלות שוב בלוחמינו עכשיו במלחמת התקומה – גם גבורה וגם תחבולה. הם נלחמים בעוז נפש על שחרור חטופינו ועל ניצחון מוחלט על אויבנו. אנחנו גאים בהם".
"סבי היה מעריץ גדול של הרצל", סיפר נתניהו. "אבל הוא התנגד לו בחריפות פעם אחר פעם, וזה היה כשהרצל הציג את התוכנית ליישוב יהודים באוטונומיה היהודית, באוגנדה". "אנחנו האמנו שהבריטים יעמדו בהבטחתם, ודווקא משום כך התנגדנו לתוכנית אוגנדה ביתר שאת, קבלת תוכנית אוגנדה הייתה הופכת את כל ההיסטוריה היהודית לחסרת משמעות", ראש הממשלה ציטט את סבו.

"אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני", המשיך נתניהו "ואנחנו אף פעם לא שוכחים את ירושלים. ירושלים ציפור הנפש שלנו היא לב האומה. אם תעקור את הלב מן הגוף, הגוף לא יתקיים, ולכן לא ניתן לאף אחד לעקור את ירושלים מידנו".
אנחנו נשמור על ירושלים מאוחדת, שלמה, ועל ריבונות ישראל. והדברים קשורים כמובן גם למלחמה הנוכחית – ׳מלחמת התקומה׳ אויבנו צמאי הדם, שתקפו אותנו באכזריות נוראית ב-7 באוקטובר קראו לטבח הזוועות שהם ביצעו ׳מבול אל-אקצה׳.
היום הם כבר מבינים היטב את גודל המבול והחורבן שנפל עליהם, והם הביאו אותו בעצמם על עצמם".

לדברי ראש הממשלה, "אם חלילה נוותר על ירושלים, נקבל טבח גדול פי כמה. נקבל את חיסול האומה, ולא ניתן לזה לקרות". נתניהו ציין בנוסף כי לישיבת הממשלה יובאו היום שורת החלטות הנוגעות להמשך הפיתוח של ירושלים "על כל חלקיה ולטובת כל תושביה". בתוך כך, ראש הממשלה העלה את זכרו של מנכ"ל רשות הפיתוח לירושלים אייל חיימובסקי שהלך לאחרונה לעולמו בטרם עת.
