ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שני) בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, בהר הרצל: "לכל מי שהתייחס אליכם בהתנשאות, כאילו שאתם חלשים ומסכנים – אנחנו אומרים באופן הברור ביותר: אתם לא חלשים, אתם לא מסכנים, אתם לא נחותים – אתם גיבורים במלוא מובן המילה!".
"לפני שנה", סיפר נתניהו, "הצגתי לנבחרי הציבור בארה"ב את הסיפור המדהים של קצין הצנחנים אביחיל ראובן. אביחיל שמע על המתרחש בעוטף עזה בבוקר ה-7 באוקטובר. הוא מיהר לקחת את הנשק האישי שלו, זינק מביתו בקריית מלאכי, ורץ שנים-עשר קילומטרים, רץ שנים-עשר קילומטרים עם הנשק האישי שלו כדי להציל נפגעים ולחסל מחבלים".

נתניהו המשיך: "אתם עדה של גיבורים. ולמשמע הסיפור, 500 סנטורים וחברי קונגרס, שם בוושינגטון, בגבעת הקפיטול – הם פשוט קמו על רגליהם. אני צריך להגיד, הם זינקו על רגליהם. הם הריעו ממושכות לאביחיל ולגבורה שהוא מייצג. וזאת בדיוק הגבורה של משתתפי המסע לירושלים בשנות ה-70 וה-80".
"אנחנו היום נעביר בישיבה חגיגית של הממשלה לכבוד יום ירושלים החלטה על הקמת מרכז מורשת יהודי אתיופיה, כאן בהר הרצל", הצהיר ראש הממשלה, "אני רוצה שכל ישראלי, אני רוצה שכל ילד וילדה במערכות החינוך שלנו, יהודים ולא יהודים, אני רוצה שתיירים יגיעו הנה – יראו ויכירו את הסיפור המופלא שלכם".

לסיכום אמר נתניהו: "היום, במלאות 58 שנים לאיחוד ירושלים, בירתנו הנצחית – אנחנו מצדיעים לכם, אחינו ואחיותינו יוצאי אתיופיה. זהו ניצחון האמונה, התקווה, ניצחון כוח הרצון. זהו הניצחון של אהבת ירושלים. זוהי הגשמת חלומם של הנספים היקרים, שזכרם מוטבע כאן, בפסגת ירושלים – לשנים ולדורות".
