כתבנו המדיני תמיר מורג דיווח הבוקר (שני) בתוכנית "ישראל הבוקר" בהנחיית המגישה טל מאיר כי למרות הבטחת הדרג המדיני כי עד ה-24 במאי הסיוע ההומניטרי ייכנס לרצועה במתכונת חדשה שתפוקח על ידי החברות האמריקאיות, הדבר עדיין לא קרה.
כתבנו דיווח כי גם אתמול נכנסו משאיות באותה מתכונת מוכרת שבמסגרתה חלק לא מבוטל מהסיוע נבזז על ידי מחבלי חמאס. בדרג המדיני אומרים שהיום או לכל המאוחר מחר – תחל החלוקה במתכונת החדשה, באופן כזה שבו מחבלי חמאס יתקשו מאוד לבזוז את הסיוע. הכוונה היא לחלק את הסיוע ההומניטרי לעזתים באמצעות שלוש נקודות חלוקה, שיוקמו בדיוק מדרום לציר מורג במרחב שבין ח'אן יונס לרפיח, ועוד נקודת חלוקה אחת זמנית שתוקם מדרום לציר נצרים.

מנכ"ל הקרן ההומניטרית לעזה התפטר מתפקידו
הרעיון הוא לנצל את החלוקה החדשה על מנת לדחוק את העזתים דרומה משתי סיבות: (1) להתחיל לרכז אותם ליד שער היציאה מרצועת עזה ליד גבול מצרים, לקראת יישום אפשרי של תוכנית ההגירה של טראמפ; (2) לפנות מרצועת עזה או כמעט מכל החלקים שלה את האוכלוסייה האזרחית, על מנת שצה"ל יוכל לפעול באגרסיביות וללא הגבלות מול מחבלי חמאס.
המטרה של התמרון הנוכחי "מרכבות גדעון" היא לדחוק בסופו של דבר את חמאס למובלעת קטנה באזור העיר עזה שבצפון הרצועה, ומחנות המרכז. התכנון הוא שצה"ל ישלוט בכ-70% מהרצועה, בעוד נכון לבוקר זה צה"ל שולט כבר בכ-40% וההתקדמות מתבצעת באופן הדרגתי, ואיטי במכוון – על מנת לצמצם ככל שניתן את האבדות של חיילי צה"ל, אבל כל העת צה"ל מתקדם יותר ויותר.
