מנכ"ל הקרן ההומניטרית לעזה, ג'ייק ווד, התפטר מתפקידו בטענה לחשש לעקרונות הומניטריים, והפציר בישראל להגדיל את הכנסת סיוע לרצועה "בכל האמצעים", כך דווח היום (שני) בעיתון האמריקאי "הוושינגטון פוסט".
ג'ייק ווד, המנהל בפועל של הקרן ההומניטרית לעזה בארגון ה-GHF החדש, הודיע ביום ראשון על התפטרותו בטענה כי תוכניות הארגון לחלוקת הסיוע הן בלתי אפשריות לביצוע מבלי להתפשר על "עקרונות הומניטריים". הדבר מגיע חודשיים בלבד לאחר שווד קיבל את ההצעה להוביל את הארגון.
"אני גאה בעבודה שפיקחתי עליה, כולל פיתוח תוכנית פרגמטית שתוכל להאכיל אנשים רעבים, לטפל בחששות ביטחוניים בנוגע להסטת משק", אמר ווד, "עם זאת, ברור שלא ניתן ליישם תוכנית זו תוך הקפדה קפדנית על עקרונות הומניטריים של אנושיות, ניטרליות, אובייקטיביות ועצמאות".

כך עושקים מחבלי חמאס והסוחרים את תושבי הרצועה
ה-GHF הוא ארגון ללא מטרות רווח שבסיסו בשוויץ, הנתמך על ידי ארצות הברית וישראל. שתי המדינות מקוות כי הוא יוביל את המאמצים לחלוקת סיוע הומניטרי ברצועה, מבלי שהוא יגיע למחבלי ארגון הטרור חמאס. סוכנויות הומניטריות הביעו ספקנות לגבי מוסריות הארגון, והתפטרות זו של ווד עלולה לחזק את "חששותיהם".
כמו כן, עזיבתו מעלה את השאלה האם ישראל וארה"ב ימשיכו במבצע חלוקת הסיוע בעזה תחת פיקוח של הארגון, שצפוי היה להתחיל בשבוע הקרוב. הקרן דמיינה את חלוקת הסיוע בעזרת מאבטחים פרטיים חמושים, אשר יבדקו את מקבלי הסיוע ההומניטרי באמצעות טכנולוגיה ביומטרית כדי למנוע מחמאס לקחת לעצמו את האספקה.
