מנכ״ל משרד החוץ עו״ד עדן בר-טל יזמן את השגריר בוושינגטון ד״ר יחיאל לייטר לשימוע בנוגע לביקורת שהשמיע על האופוזיציה במסגרת ריאיון תקשורתי. זאת, בהתאם להנחיית מנהל אגף בכיר משמעת בנציבות שירות המדינה.
כזכור, ד״ר יחיאל לייטר ביקר בחריפות את האופוזיציה כשהתייחס בפודקאסט האמריקני PragerU לכך שנתניהו מאריך את המלחמה משיקולים פוליטיים: "אלה האשמות נבזיות. איזה מין טירוף זה? איך הם מעזים לומר את זה? הוא רוצה לסיים את המלחמה, אבל לעשות זאת אחרי ניצחון".

הוא הוסיף כי ההאשמות נגד נתניהו מגיעות לדבריו "מהשמאל הקיצוני, שלו השפעה ניכרת באזורים מסוימים בתקשורת", וטען כי האישומים נגד ראש הממשלה "מתפוררים כמו מגדל קלפים".
עוד ציין ד"ר יחיאל לייטר במהלך הריאיון כי "אם אתה קורא ליהודי מספר 1 בעולם פושע מלחמה, אז כל היהודים כולם הם פושעי מלחמה. אז למה שאנשים לא יהיו אנטישמים?".
