פרסום ראשון: לאחר המתנה של שלושה וחצי חודשים, הדרג המדיני אישר היום (ראשון) את תחילת התמרון הקרקעי הנרחב ברצועת עזה במסגרת מבצע 'מרכבות גדעון'. מדובר בשלב משמעותי ותקיף בלחימה, שיכלול כניסה מסיבית של כוחותינו לעומק השטח.
התמרון צפוי לכלול את מיטב כוחות צה"ל: חמש אוגדות, ובהן כלל חטיבות החי"ר והשריון הסדירות. מדובר בתוכנית התקפית מלאה, ולא בפעולה מוגבלת כפי שנעשה עד כה. הכוחות ייכנסו לח'אן יונס ושכונות צפון הרצועה, תוך כוונה להחריב תשתיות טרור, לחסל חוליות לחימה ולהשיג הכרעה ברורה על ארגון הטרור חמאס.

במערכת הביטחון מספרים שחאן יונס צפויה להראות כמו השכנה שלה מדרום רפיח, עיי חורבות. כאשר חלוקת הכוחות זה צפוי להתבצע כך: אוגדה 162 צפויה לטפל בצפון הרצועה. אוגדות 36 ו-98 בחאן יונס. 252 אחראית על ביתור מרכז הרצועה. 143 תמשיך לטפל במרחב רפיח ומרחב החיץ ועוטף עזה.
בדרג המדיני אמנם נתנו את האור הירוק אך בסביבת נתניהו וכץ מעידים, עדיין הרצון הוא ללכת לעסקה עם החמאס. במידה והתמרון יביא את החמאס למצב בו יסכימו לעסקה, נאפשר זאת.
לנוכח הדברים, בצמרת הצבא ובדרג הפיקוד המתמרן מביעים חשש מכך ואומרים: "חיכינו לפקודה לצאת לתמרון זמן רב, זה נכון שניתן לעצור אך המחירים עלולים להיות קשים".
