accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות חברתיות
צילום: רשתות חברתיות

בעקבות אבחון רפואי: בן 29 עזב את עבודתו ויצא למסע עם החתולה

מיכל בקשי

מיכל בקשי

כז אייר ה'תשפה (25.05.25)

10

4

like

0

dislike

אוליבר ווידג'ר, בן 29 מאורגון, החליט לעזוב את עבודתו ולממש את חסכונות הפנסיה שלו על הפלגה להוואי יחד עם חתולתו, פיניקס • לפני 4 שנים הצעיר אובחן עם תסמונת המעלה את הסיכון לשיתוק, הבין שהוא לא אוהב את עבודתו בחברת "צמיגים" והחליט לצאת לדרך חדשה "בלי כסף, בלי תוכנית", וחוב של 10,000 דולר • צפו בתיעודים


סוכנות הידיעות האמריקאית AP: אוליבר ווידג'ר, בן 29 מאורגון, התפרסם לאחר שהחליט לעזוב את עבודתו ולממש את חסכונות הפנסיה שלו על הפלגה להוואי יחד עם חתולתו, פיניקס. כשהגיע ליעדו ביום שבת הוא התקבל בתשואות מעריצים ואף מושל הוואי הגיע לברכו.

ווידג'ר החליט לצאת למסע עם החתולה שלו, לאחר שאובחן לפני ארבע שנים עם תסמונת המעלה את הסיכון לשיתוק. הדבר גרם לו להבין שהוא לא אוהב את עבודת הניהול בחברת צמיגים, ובעקבות זאת הוא התפטר מעבודתו "בלי כסף, בלי תוכנית" וחוב של 10,000 דולר. המטרה הייתה: לקנות סירת מפרש ולהפליג מסביב לעולם.


הוא תיעד את מסעו בן השבוע ימים ברשתות החברתיות, וצבר קהל מעריצים. כשהגיע להוואי, ווידג'ר התקבל על ידי מושל הוואי ג'וש גרין במועדון היאכטות וואיקיקי באואהו. לדבריו, הוא הרגיש "מוזר מאוד", לא בחילה, לאחר ההפלגה. "אני פשוט מרגיש שאני צריך, כאילו, להיאחז בדברים כדי לא ליפול", הסביר.

עם ההחלטה לצאת למסע, ווידג'ר לימד את עצמו לשוט בעיקר דרך יוטיוב וכך עבר מפורטלנד לחוף אורגון. הוא בילה חודשים בשיפוץ הסירה שקנה, שעלתה 50,000 דולר, הפליג להוואי עם החתולה שלו פיניקס בסוף אפריל, ותיעד את חוויותיהם עבור יותר ממיליון עוקביו בטיקטוק ו-1.7 מיליון עוקבים באינסטגרם.


סיפורו הגיע לאתרי החדשות בארה"ב, ולדבריו הוא חושב שהסיפור האישי שלו הדהד בקרב אנשים. "אני חושב שהרבה אנשים, אתם יודעים, עובדים קשה בעבודה כל היום ולא באמת משנה כמה כסף אתם מרוויחים בשלב הזה, כולם פשוט מנסים לעשות מספיק כדי להסתדר וזה פשוט מתיש אותך", אמר, "העולם פשוט במקום מוזר, ואני חושב שאנשים ראו שזה אפשרי לפרוץ החוצה".

ווידג'ר סיפר כי הרגע המפחידה ביותר במסע הייתה כאשר הגה אחד התקלקל. בין החוויות המרגשותת שחווה ניתן למנות צפייה בדולפינים ולווייתנים, ותקופות של מים רגועים באוקיינוס ​​השקט: "להיות באמצע האוקיינוס ​​כשהוא מכוסה זכוכית מכל עבר הייתה תחושה אבסורדית", תיאר.

"חיכיתי שנה לעשות את הווידיאו הזה"

בחשבון האינטגרם של ווידג'ר, בו תיחעד את החוויה, פרסם הצעיר סרטון ובו בישר על הגעתו סוף סוף להוואי: "חיכיתי שנה לעשות את הווידיאו הזה, אני יכול להאמין שסוף סוף עשיתי את זה", כתב.

ווידג'ר אמר כי במהלך מסעו מעולם לא הרגיש באמת לבד, כיוון שתקשר לאורך הזמן עם חברים בעזרת אמציע תקשורת שונים, כולל שיחות וידאו. לצד זאת, ציין כי יש חיסרון לדבר, מאחר ולא חווה את המים הפתוחים באופן שחוו מלחים אחרים שלא הייתה להם גישה לאמצעי תקשורת בשנים קודמות.

הוא אמר שייתכן שיטייל בהמשך לפולינזיה הצרפתית, אבל כרגע הוא בוחר להתמקד בהגעה להוואי ולא במה שיעשה לאחר מכן. כמו כן, הוא ציין כי צריך עוד לבצע תיקונים בסירה שלו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News