רוסיה תקפה הלילה (שבת) את קייב בגל תקיפה רחב במיוחד, שכלל טילים בליסטיים וכ-250 רחפנים מתאבדים, בזמן שברקע התנהלו שיחות על חילופי שבויים נרחבים בין רוסיה לאוקראינה. לפי דיווחים רשמיים באוקראינה, לפחות 15 בני אדם נפצעו, בהם שישה באורח קשה. הממשל המקומי תיאר את התקיפה כאחת מהגדולות ביותר על הבירה מאז תחילת המלחמה.
במהלך הלילה, רוסיה שיגרה 14 טילים בליסטיים – וכן מאות רחפנים מדגם שאהד מתוצרת איראן, שמיועדים להתפוצץ על מטרות. הצבא האוקראיני דיווח כי הצליח ליירט חלק מהטילים ולנטרל את רוב הרחפנים – 128 מהם הופלו באוויר, ו-117 שיבשו באמצעים אלקטרוניים.

ראש העיר קייב, ויטאלי קליצ'קו, הזהיר בזמן אמת שהעיר נמצאת תחת מתקפה של יותר מ-20 רחפנים. באחת הפגיעות, רחפן התרסק על קניון ובניין מגורים ברובע אובולון, שנפגע בצורה הקשה ביותר. בנוסף, פרצו שתי שריפות ברובע אחר בעיר – סולומיאנסקי – שם שישה בני אדם נזקקו לטיפול רפואי.
המתקפה התרחשה בזמן שברקע מתקיים הסכם חילופי שבויים יוצא דופן בין קייב למוסקבה. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הודיע כי ארצו הצליחה לשחרר 697 אזרחים וחיילים מהשבי הרוסי – 390 ביום שישי ו-307 נוספים היום. רוסיה אישרה שהחזירה מספר שבויים דומה, שעושים כעת את דרכם לבלארוס.
למרות המחווה, באירופה לא משתכנעים שזוהי תחילתה של התקרבות מדינית. באיחוד האירופי טוענים כי פוטין רק "מושך זמן" ומנסה להרוויח יוזמה בשטח. השבוע אף אושרה חבילת סנקציות חדשה – ה-17 במספר – שמגבילה את הגישה של רוסיה לטכנולוגיות צבאיות ומצמצמת את הרווחים שלה מיצוא אנרגיה.
