accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

המבוכה שהתרחשה לעיניי קים ג'ונג און והזעם: "פשע בלתי נסבל"

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כד אייר ה'תשפה (22.05.25)

3

like

0

dislike

צפון קוריאה השיקה אוניית מלחמה חדשה באירוע לעיני קהל רב, בהם השליט • לפי דיווחים, האונייה לא עמדה בתנאי הגלים הסמוכים למזח, איבדה שיווי משקל, וחלקים מתחתית הספינה נמעכו • דווח כי קים ג'ונג און זעם על התאונה, ותיאר אותה כ"פשע בלתי נסבל"


מבוכה לעיניי המנהיג העליון. צפון קוריאה השיקה אתמול (רביעי) אוניית מלחמה חדשה באירוע בצפון מזרח המדינה לעיני קהל רב, בהם השליט קים ג'ונג און, אך ההשקה לא הלכה כמתוכנן והאונייה ביצעה תאונה.

על פי סוכנות הידיעות המקומית KNCA, התאונה התרחשה במהלך השקה צידית של המשחתת במשקל 5,000 טון. על פי הדיווח, האונייה לא עמדה בתנאי הגלים הסמוכים למזח, איבדה שיווי משקל, וחלקים מתחתית הספינה נמעכו. אצל השכנה מדרום דווח כי האונייה שוכבת כעת על צדה במים.

ב-KNCA דווח כי קים ג'ונג און זעם על התאונה, תיאר אותה כ"פשע שאינו נסבל" שנגרם מ"רשלנות מוחלטת, חוסר אחריות ואמפיריציזם לא מדעי", והורה על שיקום האונייה לפני ישיבת מפלגת השלטון ביוני. הוא טען בנוסף כי התאונה "פגעה בכבוד ובביטחון העצמי של המדינה", והדגיש כי שיקום המשחתת הוא לא רק עניין מעשי, אלא "נושא פוליטי הקשור ישירות לסמכות המדינה".

על פי האנאליסט יאנג וואק ממכון אסאן למחקרי מדיניות שצוטט ברויטרס, הזעם של קים גם נבע מכך שצפון קוריאה רצתה להפגין עוצמה עם השקת אוניית המלחמה ואף שיתפה תמונות לוויין מסחריות מהיום שלפני ההשקה שהראו את המשחתת מוכנה על הרציף, עם ספינות תמיכה ומשגרים טעונים. הוא תיאר את האירוע "כמשפיל במיותר" עבור צפון קוריאה, בעיקר כאמור בשל החשיפה הציבורית והציפייה שנבנתה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News