השרה להגנת הסביבה וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני, גילה גמליאל, התייחסה היום (חמישי) בוועידת ירושלים לעסקים וכלכלה לטענות לפיהן מנהלת ההגירה מרצון מרצועת עזה טרם הוקמה.
לדברי השרה: "כבר בשבוע הראשון למלחמה ראינו בהגירה מרצון של תושבי עזה למדינות אחרות את הפתרון היחיד. אבל הצביעות של מדינות אירופה, שכל כך 'דואגות' לפלשתינים, נחשפה – הן לא פתחו את שעריהן כדי לאפשר את המעבר הזה".

השרה הוסיפה והזכירה כשהחלה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה מדינות אירופה קיבלו כ-3 מיליון פליטים, "לעומת האופן שבו קיבלו את האוקראינים – כשזה נוגע אלינו, הצביעות חוגגת. שלא יטיפו לנו".
בעניין היחסים עם הממשל האמריקני אמרה: "אין לנו ידידה טובה יותר מארה"ב. מאז שהנשיא טראמפ הגיע – יש שינוי מגמה ברור: מדיניות שתומכת בישראל ומאפשרת לנו, סוף סוף, לעשות את כל מה שנדרש כדי לסיים את המלחמה – ע"י כך שנגיע למטרות המלחמה".
