יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב הבוקר (חמישי) לפיגוע הירי המזעזע בשגרירות ישראל בוושינגטון: "הדם על הידיים של מפיצי ההסתה הפרועה כנגד יהודים ברחבי העולם".
גנץ הדגיש כי בראש ובראשונה האשם ברצח הוא המחבל המתועב שביצע אותו, אך ציין כי גם להפצת השנאה וההסתה נגד יהודים ברחבי העולם – יש השפעה על הרצח הנפשע: "שני יהודים נרצחו הלילה על ידי רוצח מתועב שטוף שנאה ואנטישמיות. הדם הוא על הידיים שלו ושל מפיצי ההסתה הפרועה כנגד יהודים ברחבי העולם, שהצמיחו אותו מתוכם".
שני יהודים נרצחו הלילה על ידי רוצח מתועב שטוף שנאה ואנטישמיות. הדם הוא על הידיים שלו ושל מפיצי ההסתה הפרועה כנגד יהודים ברחבי העולם, שהצמיחו אותו מתוכם.
די לנו באויבים מבחוץ. המתנה הגדולה ביותר שנוכל לתת להם זה שנריב בינינו ונהפוך אויבים מבית.
— בני גנץ – Benny Gantz (@gantzbe) May 22, 2025
"די לנו באויבים מבחוץ. המתנה הגדולה ביותר שנוכל לתת להם זה שנריב בינינו ונהפוך אויבים מבית", חתם. הדבר מגיע ברקע הסערה והאשמות השרים כי לדבריו של יו"ר מפלגת "הדמוקרטים" וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, שאמר כי מדינת ישראל "הורגת ילדים כתחביב", יש חלק בגרימה לפיגוע המזעזע.
שר המורשת, הרב עמיחי אליהו, אף האשים גולן ישירות: "עלילות הדם של יאיר גולן מהודהדות בקרב נאצים ושונאי ישראל ברחבי העולם, את המחיר עליהם אנחנו משלמים עכשיו בפיגוע הרצחני בוושינגטון וההיסטוריה מלמדת אותנו שנשלם עוד בהמשך. יאיר, הדם של עובדות השגרירות על הידיים שלך ושל חבריך. תנחומיי הכנים למשפחות של הנרצחות".

ירון לישינסקי ושרה מילגרם הם עובדי השגרירות שנרצחו בארה"ב
בתגובה להאשמות השרים בממשלה – הגיב גולן: ממשלת כהנא חי של נתניהו היא שנותנת דלק לאנטישמיות ולשנאת ישראל והתוצאה – בידוד מדיני חסר תקדים וסכנה לכל יהודי בכל נקודה על פני הגלובוס", כתב בחשבון ה-X, "אנחנו נחליף אותם ונשיב את הביטחון לכל יהודי – בישראל ובכל מקום בעולם".
