שגרירות ישראל בוושינגטון הביעה הבוקר (חמישי) תנחומים על הירצחם של שני עובדי השגרירות, בני הזוג ירון לישינסקי ושרה מילגרם, בפיגוע הירי הנורא בוושינגטון די סי: "כל צוות השגרירות שבור לב והרוס מהרצח".
"ירון ושרה היו חברים ועמיתים שלנו. הם היו בשיא חייהם. הערב, מחבל ירה בהם ורצח אותם כשיצאו מאירוע במוזיאון היהודי קפיטל בוושינגטון די.סי", נמסר, "כל צוות השגרירות שבור לב והרוס מהרצח. אין מילים לבטא את עומק צערנו וזוועתנו על אובדן קשה זה. ליבנו עם משפחותיהם, והשגרירות תהיה לצידם בתקופה נוראית זו".

ירון לישינסקי ושרה מילגרם הם עובדי השגרירות שנרצחו בארה"ב
שני בני זוג, עובדי השגרירות הישראלית בוושינגטון נרצחו הלילה על ידי מחבל שפתח לעברם בירי בזמן שעשו את דרכם חזרה מכנס במוזיאון היהודי. שגריר ישראל בארה"ב, יחיאל לייטר, אב שכול בעצמו, עדכן: "הזוג שנרצח הלילה בשם 'פלשתין החופשית' עמדו להתארס. הצעיר רכש טבעת והתכוון להציע נישואין בשבוע הבא בירושלים. הם היו זוג מקסים".

המחבל התחזה ל'עד ראייה', רק אחרי 10 דקות חשף את עצמו
הפיגוע הרצחני התרחש במהלך הלילה כאשר עדי ראייה דיווחו כי המחבל קרא "פרי פלשתין" כשהוא חובש כאפייה. הוא פתח בירי מטווח קצר לעבר עובדי שגרירות ועל פי הדיווחים, שני עובדים נוספים נפצעו מהירי ופונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים. הפיגוע התרחש בערב בשעה 21:30 בשעון ארה"ב בסמוך לכנס במרחק רחובות ספורים ממטה משטרת וושינגטון די.סי.
עד הראייה יוני קאלין סיפרלרשת FOX5 על לכידת המחבל בושינגטון: "ראיתי מישהו רץ, המאבטח נתן לו להיכנס, כנראה שהוא חשב שהוא קורבן. הוא היה מכוסה בגשם והיה בשוק. חלק מהאנשים נתנו לו מים. הוא ביקש שיקראו למשטרה. 10 דקות לאחר מכן הגיעו שוטרים והוא אמר 'אני עשיתי את זה', אמר שהוא לא חמוש, הוציא כאפייה אדומה מהכיס שלו והתחיל לצעוק 'לשחרר את פלשתין, מהפכת האינתפאדה'".
