במהלך מסיבת העיתונאים שקיים הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנה רה"מ את התנאים שלפיהם הוא יהיה מוכן לסיים את המלחמה.

נתניהו אמר לכלי התקשורת: "יש לי חדשות – אני מוכן לסיים את הלחימה בתנאים ברורים", אמר. "בתנאי שכל החטופים שלנו חוזרים, ראשי חמאס מוגלים באופן מיידי מרצועת עזה ובתנאי שארגון הטרור מתפרק מנשקו – ויישום תוכנית ההגירה מרצון של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ברצועת עזה".

בתחילת מסיבת העיתונאים אמר ראש הממשלה כי "מלחמת התקומה היא חשובה מאין כמוה – לדרוש מחמאס להחזיר את כל חטופינו ולוודא שעזה לא תהיה עוד איום על ישראל", והבהיר כי "המלאכה טרם הושלמה. יש לנו תוכנית מאוד סדורה. התחלנו בעזה – חיסלו את רבי המרצחים. השמדנו אין סוף תשתיות טרור. אם תהיה הזדמנות להפסקת אש זמנית – אנחנו ערוכים לזה. עמדנו בלחצים אדירים להפסיק את המלחמה. אנחנו הדפנו את הלחצים האלו".
על חידוש הסיוע ההומניטרי אמר: "אנחנו חייבים למנוע משבר הומניטרי – אמרנו את זה מההתחלה. חברי הסנאט הידידים של ישראל אומרים כך "אנחנו נותנים לכם גיבוי – חסלו את המפלצות האלו. אבל אנחנו לא יכולים לקבל מצב של משבר הומניטרי בעזה.
אבל כולנו יודעים שחמאס משתמש בסיוע ההומניטרי לחזק את עצמו. לכן, כדי למנוע מהחמאס את היכולת להשתמש בבסיוע ההומניטרי, פיתחנו יחד עם ארצות הברית דרך למנוע מהסיוע להגיע לחמאס".
נתניהו הוסיף: "נפתח נקודות של חלוקת מזון על ידי חברות אמריקניות שיואבטחו על ידי צה"ל. באזור שיהיה נקי מחמאס – העזתיים יקבלו את מלא הסיוע ההומניטרי. אבל יש מי שאומרים סיימו את הלחימה. אז יש לי חדשות בשבילכם: נסיים את הלחימה בתנאים ברורים שיבטיחו את ביטחון ישראל. אנחנו נבצע את תוכנית טראמפ. לפי התוכנית – תושבי עזה שירצו לצאת, יוכלו לצאת".
