דרום אפריקה דחתה את ההאשמות וטענה כי מדובר ב"פשיעה כללית במדינה", לא באפליה גזעית. עם זאת, טראמפ ממשיך לטעון שממשלת רמפוזה מנהלת מדיניות אנטי-לבנה ומדכאת את המיעוט האפריקנרי. הבית הלבן מסר כי טראמפ צפוי לדרוש מרמפוזה לגנות פוליטיקאים המשתמשים בסיסמאות מהתקופה הגזענית – בהן "להרוג את החקלאי".

לפי בלומברג, דרום אפריקה מוכנה לדון בהקלות רגולטוריות כלפי סטארלינק של אילון מאסק – שמתח ביקורת על מדיניות העדפה מתקנת – במטרה להפיג מתיחות. מאסק עצמו טען בעבר כי לא קיבל רישיון לפעול במדינה משום שהוא לבן.
ברקע, רמפוזה מנסה להציל את היחסים עם ארה"ב, שהידרדרו לשפל מאז ימי האפרטהייד. לדבריו, הפגישה תתמקד בנרמול היחסים ובסחר: "דרום אפריקאים לא נוהגים להתבזות – אנחנו תמיד מגיעים בראש מורם".

כזכור, לפני כחודשיים ממשל טראמפ הודיע כי שגריר דרום אפריקה בארה"ב, אברהים ראסול, יגורש מהמדינה לאחר שהוכרז כאישיות בלתי רצויה בוושינגטון. משרד החוץ האמריקני הודיע אז כי חסינותו הדיפלומטית של ראסול פגה, והוא קיבל הודעה רשמית על ההחלטה במהלך פגישה עם צוות השגרירות הדרום אפריקאית.
ההחלטה התקבלה על ידי שר החוץ מרקו רוביו, שהאשים את ראסול בהיותו עוין כלפי הנשיא דונלד טראמפ.
