חבר הכנסת עמית הלוי התייחס היום (רביעי) לנפילת הלוחם סמ"ר דנילו מוקנו הי"ד בבית ברצועה שלא הותקף או נסרק לפני כניסת הכוחות, ותקף בחריפות את מדיניות הממשלה במלחמה: "זו לא הדרך להכרעת החמאס. זו הדרך להתשת צה״ל, שנמשכת כבר 20 חודשים".
לדבריו, "למה להכניס את החיילים לבתים ולפירים בחאן יונס ולא לכתר ולייבש אותה מבחוץ, כפי שהיה נוהג כל צבא? למה לפעול בדרך המאפשרת לאויב לממש את כל היתרונות שלו באזור בנוי וצפוף עם תת קרקע, במקום לנצל את היתרונות המובהקים שלנו?".

בתוך כך, אמיר הסביר כי לצה״ל יש יכולות לסרוק ולוודא שהכוח לא נכנס למבנה ממולכד ולא ברור מדוע פעם אחר פעם כוחותינו נכנסים לתוך מלכודות המוות הללו. דנילו הוא ההרוג השני מאז תחילת מבצע 'מרכבות גדעון', וזה שבעזה עוד לא החלו להפעיל בעוצמה את הלחימה.
פרשננו הצבאי הוסיף "עזה ממולכדת, זה מה שעשו ארגוני הטרור בזמן הפסקת האש השאלה היא למה לא מפיקים לקחים וממשיכים להיכנס למלכודות המוות הללו. צה״ל חוזר על אותה תשובה לשאלה למה ועונה ״אנחנו מתחקרים״".
