accessibility-icon
share-icon
צילום, ארכיון: דובר צה"ל
צילום, ארכיון: דובר צה"ל

ח"כ מהליכוד: די לסיכון הלוחמים - זו לא הדרך להכרעת החמאס

רבקה שורק

רבקה שורק

כג אייר ה'תשפה (21.05.25)

37

9

like

2

dislike

בעקבות נפילת הלוחם בבית שלא הותקף ברצועה, ח"כ עמית הלוי תקף את מדיניות צה"ל והממשלה שלדבריו מסכנת את חיי החיילים: "למה להכניס את החיילים לבתים ולפירים בח'אן יונס ולא לכתר ולייבש אותה מבחוץ, כפי שהיה נוהג כל צבא?"


חבר הכנסת עמית הלוי התייחס היום (רביעי) לנפילת הלוחם סמ"ר דנילו מוקנו הי"ד בבית ברצועה שלא הותקף או נסרק לפני כניסת הכוחות, ותקף בחריפות את מדיניות הממשלה במלחמה: "זו לא הדרך להכרעת החמאס. זו הדרך להתשת צה״ל, שנמשכת כבר 20 חודשים".

לדבריו, "למה להכניס את החיילים לבתים ולפירים בחאן יונס ולא לכתר ולייבש אותה מבחוץ, כפי שהיה נוהג כל צבא? למה לפעול בדרך המאפשרת לאויב לממש את כל היתרונות שלו באזור בנוי וצפוף עם תת קרקע, במקום לנצל את היתרונות המובהקים שלנו?".

maximize-image
סמ״ר דנילו מוקנו הי"ד | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, אמיר הסביר כי לצה״ל יש יכולות לסרוק ולוודא שהכוח לא נכנס למבנה ממולכד ולא ברור מדוע פעם אחר פעם כוחותינו נכנסים לתוך מלכודות המוות הללו. דנילו הוא ההרוג השני מאז תחילת מבצע 'מרכבות גדעון', וזה שבעזה עוד לא החלו להפעיל בעוצמה את הלחימה.

פרשננו הצבאי הוסיף  "עזה ממולכדת, זה מה שעשו ארגוני הטרור בזמן הפסקת האש השאלה היא למה לא מפיקים לקחים וממשיכים להיכנס למלכודות המוות הללו. צה״ל חוזר על אותה תשובה לשאלה למה ועונה ״אנחנו מתחקרים״".

עקבו אחרינו גם ב-Google News