למרות שארצות הברית אינה מתקדמת בסנקציות חדשות, האיחוד האירופי הודיע היום (שלישי) כי ימשיך לקדם חבילת סנקציות 18 נגד רוסיה, כדי ללחוץ על פוטין להסכים להפסקת אש ללא תנאים למשך 30 יום באוקראינה. עם זאת, התנגדות הונגריה והעדר תיאום עם וושינגטון עלולים לעכב את המהלך.
בבריסל שוקלים כעת הידוק מגבלת המחיר על נפט רוסי, אך ללא תמיכת טראמפ המהלך יתקשה להתממש. "הגיע הזמן להגביר את הלחץ", אמרה נשיאת הנציבות אורסולה פון דר ליין לאחר שיחת טלפון עם נשיא אוקראינה. גם הנציגה קאיה קאלאס הבהירה: "אין לנו ברירה אלא להפעיל לחץ נוסף".

מנגד, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוחח אתמול שעתיים עם ולדימיר פוטין, והודיע כי רוסיה ואוקראינה יפתחו במו"מ להפסקת אש ולסיום המלחמה. טראמפ הדגיש כי לא יטיל סנקציות חדשות בשלב זה, בתקווה לקדם פתרון מדיני.
למרות הפערים בגישות, מדינות אירופה דורשות המשך לחץ. זלנסקי אמר: "אם הרוסים לא עוצרים את הרצח, חייבות להיות סנקציות מחמירות יותר". באירופה גם שוקלים הפחתה נוספת במחיר הנפט הרוסי, אך המהלך דורש הסכמה מצד ארה"ב ושותפות ה-G7.

טראמפ, מצדו, הדגיש את רצונו לחדש את היחסים הכלכליים עם רוסיה לאחר השגת הסכם. לדבריו, "יש הזדמנות אדירה עבור רוסיה ליצור מקומות עבודה ועושר". בניגוד לכך, האיחוד האירופי הצהיר כי הסנקציות יוסרו רק לאחר נסיגת רוסיה מאוקראינה והגעה לשלום בר-קיימא.
בנוסף, נכסים רוסיים מוקפאים בשווי 210 מיליארד אירו צפויים להישאר כאלו עד לתשלום פיצויים. האיחוד גם הציג לאחרונה תוכנית להפסקת יבוא אנרגיה מרוסיה עד סוף 2027.
