בתוך עשרה ימים בלבד מאז השריפה הקודמת פרצה הערב (שלישי) שריפה נוספת בצומת מלאכי השלום שבבנימין. לטענת התושבים גם הפעם מדובר בהצתה מכוונת, שכובתה במהירות על ידי תושבי המקום, כך לפי כתבתנו שיראל ללום נהיר להתיישבות.
התושבים, שהצטיידו בתחילת הקיץ בציוד לכיבוי שריפות שסיפקה קרן החוות, הצליחו להשתלט על האש תוך שעה בלבד ולמנוע אסון גדול. מדובר בגל הצתות שממוקד בתקופה האחרונה באזור מלאכי השלום.

כזכור, לפני כשבועיים, זמן קצר לאחר כניסת השבת, הוצתה אש גדולה סמוך ליישוב. לטענת התושבים, מחבלים מהכפר הסמוך אל-מועייר עמדו מאחורי ההצתה, ואף יידו אבנים לעבר תושבים שניסו להשתלט על הלהבות. גם אז, נאלצו תושבי היישוב להתמודד בעצמם עם האירוע באמצעות מפוחים וכלים בסיסיים.
תושבי מלאכי השלום מותחים ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה שלדבריהם מפקירה את ההתיישבות. "ההצתות חוזרות על עצמן, והתגובה של המדינה רופסת", טוענים ביישוב. "אנחנו לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים".
