accessibility-icon
share-icon
צילום: ללא

בפעם השנייה החודש: שריפה פרצה סמוך למלאכי השלום בבנימין

אבלין ליידרמן

אבלין ליידרמן

כב אייר ה'תשפה (20.05.25)

2

like

0

dislike

שריפה פרצה בצומת מלאכי השלום שבבנימין • התושבים שהיו ערוכים פעלו במהירות והצליחו להשתלט על הלהבות בתוך שעה • במלאכי השלום התושבים טוענים כי השריפה הוצתה במכוון ומזהירים מפני גל הצתות חוזר ונשנה באזור, ומתארים מגמה מדאיגה של ניסיונות פגיעה בהתיישבות


בתוך עשרה ימים בלבד מאז השריפה הקודמת פרצה הערב (שלישי) שריפה נוספת בצומת מלאכי השלום שבבנימין. לטענת התושבים גם הפעם מדובר בהצתה מכוונת, שכובתה במהירות על ידי תושבי המקום, כך לפי כתבתנו שיראל ללום נהיר להתיישבות.

התושבים, שהצטיידו בתחילת הקיץ בציוד לכיבוי שריפות שסיפקה קרן החוות, הצליחו להשתלט על האש תוך שעה בלבד ולמנוע אסון גדול. מדובר בגל הצתות שממוקד בתקופה האחרונה באזור מלאכי השלום.

maximize-image
שריפה במלאכי שלום בשבת שעברה | צילום: רשתות ערביות

כזכור, לפני כשבועיים, זמן קצר לאחר כניסת השבת, הוצתה אש גדולה סמוך ליישוב. לטענת התושבים, מחבלים מהכפר הסמוך אל-מועייר עמדו מאחורי ההצתה, ואף יידו אבנים לעבר תושבים שניסו להשתלט על הלהבות. גם אז, נאלצו תושבי היישוב להתמודד בעצמם עם האירוע באמצעות מפוחים וכלים בסיסיים.

תושבי מלאכי השלום מותחים ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה שלדבריהם מפקירה את ההתיישבות. "ההצתות חוזרות על עצמן, והתגובה של המדינה רופסת", טוענים ביישוב. "אנחנו לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News