accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

"עם דמעות בעיניים": המכתב המצמרר של יוסף חיראק הי"ד למשפחתו

רבקה שורק

רבקה שורק

כב אייר ה'תשפה (20.05.25)

37

34

like

2

dislike

שנזכה להיות ראויים: סמל יוסף יהודה חיראק הי"ד תיאר למשפחתו את רגעי הצפירה ביום השואה ברצועת עזה - כשנשקו בידו, מבטו מופנה אל עבר הרצועה ובליבו תחושת שליחות כחייל במדינה ריבונית שדבקה במטרתה להשמיד את האויב הנאצי


סמל יוסף יהודה חיראק הי"ד שנפל אתמול (שני) בקרב בצפון הרצועה, כתב מכתב מרגש למשפחתו ביום השואה ובו תיאר את הזכות שנפלה בחלקו כלוחם במדינת היהודים: "בזמן הצפירה זכיתי לעמוד על הנמר מעבר לגדר עזה".

"היום יום השואה, היום שבו אנחנו עוצרים ל2 דק' וחושבים על השורשים והעבר שלנו כי רק בזכות זה נדע להעריך את ההווה ולהמשיך בכל הכוח אל העתיד ואל הגאולה שמתקדמת בצעדי ענק ברוך ה'!

maximize-image
כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

רציתי קצת לשתף אתכם בחוויה המטורפת שזכיתי לה היום: בזמן הצפירה זכיתי לעמוד על הנמר מעבר לגדר רצועת עזה עם מדים ונשק בהצלב ולראות מצד אחד את שכונת דארג' תופח משוטחת לחלוטין אחרי שבועיים שהיינו בה ופירקנו אותה ומצד שני את השדות של נחל עוז וכפר עזה פורחים ביופי שיא!!

לא יודע מה איתכם אבל אני הייתי עם דמעות בעניים ומלא בהתרגשות! ומה שעובר לי בראש זה הלוואי וסבא וסבתא והדור שלפני היו יכולים לראות אותי עכשיו ולהתרגש ביחד איתי. אז שתדעו שיש לנו עם וצבא מדהים וחזק!! תודה לאל על הזכות להיות חלק מחוד החנית של העם הזה!".

עקבו אחרינו גם ב-Google News